TOTS PODEM BALLAR

El cos es mou, la dansa és moviment, tots tenim un cos…TOTS PODEM BALLAR

La dansa és un art consistent a expressar-se mitjançant desplaçaments i moviments del cos. Es fa servir bé com a forma d’expressió, bé com a interacció social, o bé pot estar present en actes espirituals o en altres tipus d’actuacions artístiques. L’ésser humà va aprendre a ballar abans que a parlar. Juntament amb el teatre i la música, la dansa és una de les tres arts escèniques que existeixen des de l’antiguitat.

Núria Bordes, una mare apassionada de la dansa, ens ha visitat a les classes d’educació física de sisè per fer-nos gaudir d’un esport com és la dansa. L’alumnat ha pogut vivenciar una experiència molt positiva i que ens ha convidat a disfrutar d’aquest art.

La Dansa és un llenguatge, sempre hi ha emissors i receptors. És el llenguatge de les emocions i de les sensacions, de la percepció i la improvisació, el llenguatge de la  intuïció que s’interrelaciona amb tots els altres llenguatges.

Totes les danses, de tots els estils, al capdavall, tenen característiques comunes, com el moviment del cos i l’expressivitat, així com consideracions físiques humanes i universals. Cal recordar que la dansa és un llenguatge més antic que la llengua i una de les arts més antigues.

Moltes gràcies Núria per aquesta experiència!

Mireu el vídeo de la dansa a l’escola en aquest enllaç.