DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA AL CARRER

Un any més, hem celebrat el Dia Mundial de l’Activitat Física al Carrer (DEFC), realitzant diversos jocs tradicionals.

Cal recordar que tot va començar el 2011 per iniciativa del nostre company asturià Fran Flórez (EFD 11243), que a la localitat de Laviana (Astúries), amb motiu del Dia Mundial de l’Activitat Física va decidir sortir al carrer a fer la classe d’Educació Física, perquè el veïnat ho pogués conèixer. Va sortir de “l’armari” i així va poder ensorrar tabús: com el mateix nom i d’altres. Ja fa, doncs, dotze edicions que se celebra a Espanya. I ara mateix s’han sumat a la iniciativa 328 centres, amb més de 71.000 alumnes. Un rànquing que està liderat per Catalunya.

Però no hem d’oblidar altres aspectes igualment importants del DEFC, com és la filosofia que hi ha al darrere, que vol reflectir aquesta frase: “L’educació és molt més que l’Educació Física, però és molt poca cosa sense”.

Tota la informació del DEFC a l’Estat, es pot trobar al web del Consejo COLEF: enllaç.

En el següent vídeo us deixem un resum de les activitats fetes a l’escola d’Ulldecona