DIA DE LA PAU

El dia 30 de gener celebrem el “Dia de la Pau”, encara que la PAU és una tasca que hem de dur a terme entre tots i totes en el nostre dia a dia.

Els alumnes de 6è van preparar i llegir el Manifest de la Pau, que podeu llegir més avall.

A continuació, entre tots vam cantar la cançó EL MÓN SERIA MÉS FELIÇ

Per acabar tots els alumnes de l’escola i els mestres vam representar la figura simbòlica d’un COR perquè arribi a tots els racons del món.

Aquí en teniu el vídeo:

EL MANIFEST PER LA PAU.

Els i les alumnes de l’Escola Ramón y Cajal, juntament amb els i les nostres mestres, volem fer públic el nostre compromís amb la pau en aquesta celebració del Dia Escolar Per a la No-violència i la Pau.

En un món en què la violència, la temor i la injustícia formen part de la vida de moltes persones, volem manifestar que:

1. Totes les persones som responsables que el món siga cada dia més just, més pacífic i més segur.
  2. La pau es construeix, dia a dia, entre tots i totes. Per aconseguir-ho, podem i hem de relacionar-nos amb l’altra gent sobre la base del respecte, la capacitat d’escoltar i el diàleg.
  3. La violència i la temor perjudiquen a totes les persones, tant a les que les exerceixen com a les que les reben. La violència i la temor mai no han solucionat un conflicte, només l’oculten.
  4. És possible canviar el món si nosaltres canviem, i si convencem els altres perquè canvien. No és fàcil, però és possible i necessari.

Nosaltres sabem com posar fi a la violència i als conflictes, sabem com es construeix la pau i som molts i moltes els qui la volem. Per això, proposem començar a construir-la avui mateix i esforçar-nos perquè cresca al nostre voltant i arribe a tot el món.

I RECORDEU: L’AMOR CREIX QUAN ES COMPARTEIX