Coberta de la pista del pati

Estimades famílies,

durant el torn de preguntes de l’assemblea general de socis de l’AFA de l’escola, celebrada el dijous 24 de novembre de 2022, se’ns va sol·licitar per part de les famílies, una explicació de l’ajuntament, per escrit, de la situació de la realització de l’obra de la coberta de la pista del pati de l’escola, obra guanyadora del procés de pressupostos participatius del 2021, impulsada per l’AFA de l’escola i recolzada per desenes de persones del municipi. Atenent a aquesta petició, l’endemà de la reunió vam enviar un correu a l’alcaldessa Núria Ventura sol·licitant dita informació.

Hem rebut la resposta i les dades facilitades són les següents:

En el moment que la proposta va sorgir guanyadora es va demanar pressupostos orientatius de l’execució de l’obra a diverses empreses, amb propostes de diferent tipus de material. Les ofertes giraven totes entorn els 200.000 euros, motiu pel qual es va haver d’esperar fins al nou pressupost del 2022 per poder doblar la partida corresponent i iniciar tot el procés administratiu necessari per licitar l’obra, ja que la inversió indicada als pressupostos participatius és de 100.000€.

Al març de 2022 va sortir el concurs públic de serveis per a la redacció del projecte executiu de l’obra. Es van presentar un total de 14 empreses i l’adjudicació es va fer al mes de maig per valor total de 9.667’90 euros. L’empresa escollida va ser considerada tècnicament com l’oferta més avantatjosa per part de la mesa de contractació, gracies al seu volum d’experiència acreditada i a la proposta de serveis presentada. Després de diverses reunions de treball per concretar qüestions tècniques i de material, al mes d’agost es va tancar el projecte inicial.

Un cop estudiat aquest projecte per part de l’arquitecte i els serveis tècnics municipals, van sorgir discrepàncies respecte al càlcul de l’estructura i les tones d’acer necessàries per a la seva construcció. Així, es va entrar en una fase de revisió exhaustiva i modificació del projecte, que va acabar a mitjans mes de desembre amb la presentació del document definitiu. El pressupost final d’execució per contracta és de 349.863 euros.

Segons en indiquen, el procediment que segueix ara és l’aprovació del projecte, l’exposició pública del mateix i, en cas de no produir-se al·legacions, posteriorment l’aprovació definitiva. En aquest moment es podrà ja procedir a la licitació de l’obra per concurs públic, l’adjudicació de la mateixa i, finalment, a la seva execució. La tramitació ve marcada per la legislació vigent en quant a contractació pública.

Tot i les dificultats i l’encariment del cost total del projecte respecte als números inicials, l’alcadessa afirma que és una obra que s’han fet seva i que tenen la ferma voluntat de tirar-la endavant, tal com han manifestat públicament en diverses ocasions. A ells diu, també els hagués agradat que el procés anés més ràpid i la previsió inicial d’execució fos una realitat, però tant l’obra en si (dins d’un recinte escolar), com l’increment de la ja elevada inversió, marquen un llarg procés tècnic i administratiu que no es pot escurçar de cap manera.

Segons ens afirma, la tramitació avança i en breu tindrem unes millors instal·lacions escolars que els nostres xiquets i xiquetes podran gaudir plenament.

Amb això, esperem haver respost a la demanda d’informació de les famílies, i restem a l’espera de l’actualització d’aquesta, desitjant poder gaudir properament (dins dels terminis marcats per la legislació) de l’ombra i l’aixopluc de la nova coberta la pista del pati de l’escola.