Transformació de la Biblioteca

La comunitat educativa de l’escola des de fa cursos té el desig de potenciar la biblioteca de centre i la necessitat de transformar les biblioteques d’aula. Les principals finalitats són potenciar el gaudi i desig lector dels infants en el seu dia a dia, el llegir per aprendre i el aprendre a llegir com a les tres estratègies claus del nou pla lector del centre.

Des de l’AFA hi ha una comissió de biblioteca que ha estat treballant conjuntament amb altres AFA’s del municipi i la biblioteca del poble reflexionant en relació a la biblioteca de l’escola i fent l’edició de “La Cullerada” per a totes les famílies.

L’actual equip directiu de l’escola, fa un parell de cursos va dinamitzar un gran objectiu estratègic en el projecte de direcció encaminat a fomentar el desig lector dels infants, tenint implícita la transformació de la biblioteca del centre i de totes i cada una de les aules a partir d’una diagnosi i un pla lector de centre. És per aquest motiu que des del curs 2022-23 el centre disposa d’una docent professional amb perfil de biblioteca al càrrec d’aquest equip impulsor de treball entre el claustre.

Al mateix temps des del curs passat, la comissió de biblioteca de l’AFA dinamitza la primera esporga de la biblioteca del centre seguint els criteris de l’IFLA a nivell Europeu i alhora estan introduint el nou fons adquirit per l’AFA. El claustre paral·lelament està fent l’esporga de les biblioteques d’aula amb l’acompanyament de la coordinadora de biblioteca del centre i altres persones de referència en aquesta trajectòria de plans lectors de centre, i és al llarg del mes de febrer que introduirà els nous exemplars a les diferents aules per contribuir al desig i hàbit lector dels infants.

La diagnosi del pla de transformació es farà al llarg d’aquest curs 2022-23 anb l’acompanyament d’una persona experta i en comunicació amb la comissió de biblioteca de l’AFA.