Us compartim un vídeo explicatiu sobre el funcionament específic del treball per projectes a l’escola:
Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball al cicle de petits durant el curs 2023_24
GRUP CLASSE | QUINES PREGUNTES TENIM EN MARXA? | |
I3A | Familiarització | |
I3B | Familiarització | |
I4A | Ens preguntem moltes coses sobre els cargols? | Experimentació amb les aigües de colors i els possibles canvis? |
I4B | A quins llocs del món hem anat? comparativa dels diferents recorreguts i mitjans de transports en relació amb els cargols. | Observar els possibles canvis de les aigües de colors i entendre què passa? |
I5A | Els mussols i la seva vida en el nostre entorn? | |
I5B | Característiques de les aus? | Quina és la història del nostre nom? |
Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball – A l’escoles les notícies d’actualitat i les inquietuds dels infants planificades són motor de sabers. Alhora cada nivell de primària, cada any resolt un repte com agent actiu relacionat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenibles, sent aquest un recorregut de projecte amb un enfocament obert a la realitat de cada grup classe de primària.
GRUP CLASSE | QUINS REPTES ENS PLANTEGEM VINCULATS AMB ELS OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE? | |
1rA i B | Què puc fer per trobar-me millor? | Valoració dels menús dels infants a casa, valoració de l’alimentació, treball de la importància dels menús equilibrats i aprenentatge de la piràmides de l’alimentació.
|
Com actuar davant d’una emergència? | Conèixer el nostre cos, les funcions vitals i com actuar en cas de malaltia.
|
|
2nA i B | El que passa a la riera de Matadepera, es queda a Matadepera? | Acció pel clima. Vida submarina. Vida d’ecosistemes terrestres. Salut i benestar. Aigua, neteja i sanejament. |
3rA i B | Què t’agradaria millorar a Matadepera i com podríem fer-ho? | Observar i conèixer el nostre entorn proper per valorar propostes de millora relacionades amb els ODS i a partir de conèixer l’estructura de l’Ajuntament de Matadepera enviar instàncies amb peticions concretes. Valoració del paper actiu dels ciutadans. |
4tA i B | 7 meravelles del món i guies turístiques. En quin món vivim i quin món ens imaginem en un futur immediat? | Conèixer les desigualtats de la nostra manera de viure vers altres cultures fent la seva ubicació en la línia del temps, juntament amb la localització geogràfica respecte el nostre municipi.
|
5èA i B | Roba perduda a l’escola: d’on vens i on vas? | Sostenibilitat. Comerç just i de proximitat. Reduir Reutilitzar Reciclar. què fem a casa? com podem millorar.
Infants encarregats de la gestió de la roba perduda a l’escola. |
6èA i B | CuEme – Cultura d’Emprenedoria a l’escola | Creació d’una cooperativa a cada grup classe de sisè. Venta dels productes elaborats el mes de maig del curs vigent. Donació dels beneficis a una entitat solidària en un petit percentatge i al viatge de sisè dels infants.
Finalitat de potenciar la capacitat emprenedora en el nostre alumnat. Els infants creen, organitzen i gestionen una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la seva localitat. |
Les inquietuds de les aules de primària que sumen als reptes dels ODS aquest curs 2023_24 són:
1rA | La nostra caixa dels tresors: el peluix que m’ajuda a dormir, obsequis emotius dels infants, compartim les nostres històries de casa. |
1rB | La nostra caixa dels tresors: el Ratolí Pérez, troballes dels infants, compartim les nostres històries de casa. |
2nA | Artistes de referència al llarg de la història: Gaudí |
2nB | Artistes de referència al llarg de la història: Gaudí |
3rA | Laia Sauret i la mirada artística. |
3rB | Laia Sauret i la mirada artística.
La momificació, piràmides i la vida Egípcia. |
4tA | |
4tB | |
5èA | Preguntes de resolució ràpida amb diferents desitjos i recerca individual a partir de genera una exposició com a expert amb un text expositiu.
Com es fa una pel·lícula? Els infants tenen el desig de conèixer com es fa una pel·lícula i alhora acabar fent un curtmetratge, això ens endinsa en la importància del llum i so, així com de la mirada tècnica i científica. |
5èB | Preguntes de resolució ràpida amb diferents desitjos i recerca individual a partir de generar una exposició com a expert amb un text expositiu.
Èpoques amb el pas del temps i com aquestes ens ajuden a entendre la línia de vida i el pas del temps en la revista de moda que estan realitzant els infants des de la mirada artística i en connexió amb l’ODS treballat al llarg del 1r trimestre. |