Prevenció Assetjament i Protocol

PREVENCIÓ ASSETJAMENT ESCOLAR 

L’assetjament escolar o bullying ha augmentat i hi ha poca consciència de que és real i que afecta emocionalment al desenvolupament dels infants. La presa de consciència i la prevenció és ,per tant, responsabilitat de tota la comunitat educativa, família, docents i alumnes. En aquest sentit, des de la comissió d’inclusió de l’AFA i l’equip directiu de l’escola Joan Torredemer,  es va organitzar una xerrada oberta a tot el poble de Matadepera amb l’objectiu de contribuir al fet que deixi de ser un tema tabú, i passi a un pla més conscient a la nostra societat, on cada vegada s’estan duent a terme més accions amb una mirada preventiva, sent quelcom que l’equip directiu del centre va acompanyar en la mateixa xerrada per viure que s’està fent des del centre i quina és la mirada preventiva actual.

Dues mares de l’escola, Ana Madrazo (Coach Co-Activa, experta en gestió emocional) i Noemi Añaños (Psicòloga, experta en Assetjament) ens van apropar als conceptes i compartir la seva experiència. Es va parlar de què és i què no és bullying, quines figures són les que intervenen i les causes amagades darrere d’aquesta mena d’assetjament, però sobretot com actuar des de les famílies i l’equip docent per a prevenir-lo, o com es pot fer intervenció en cas que sigui necessari. Des de l’escola la Sandra Prat (directora, mestra i psicòloga educativa), la Raquel Valdivia ( cap d’estudis i mestra) van complementar la xerrada amb la mirada del centre.

AFA i claustre de l’escola Joan Torredemer

Enllaç a la publicació a la Gaseta

PROTOCOL ASSETJAMENT ESCOLAR

Si bé l’assetjament escolar o maltractament entre iguals és un fenomen que ha existit sempre, en aquests moments tota la societat, i en especial la comunitat educativa, està molt sensibilitzada. Els centres educatius som espais de socialització d’infants en què es poden donar situacions de conflicte entre iguals, però també som el marc idoni on implementar estratègies de prevenció que facilitin la creació d’un clima de convivència positiu a l’aula. L’existència d’un protocol permet dotar al centre i al claustre d’una eina efectiva de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament entre igual, establint un marc d’actuació i afavorint la coordinació dels diferents agents implicats mitjançant un circuit sistematitzat. Aquest protocol s’emmarca en la normativa vigent del Departament d’Educació.