Padrins i fillols

Un tret característic de la nostra escola és la relació de padrins i fillols!!

A 3r es comença a ser padrí dels companys que acaben d’arribar a l’escola, P3. Aquesta relació es manté en passar de curs. Per tant, sempre hi ha parelles de padrins-fillols entre P3 i 3r, P4-4t, P5-5è i 1r-6è amb les mateixes parelles, per la qual cosa la relació personal arriba a ser molt estreta.
Quan els alumnes de 6è marxen de l’escola són especialment acomiadats pels seus fillols, que ja estan acabant 1r i per tant acabaran de tenir el rol de fillols. El següent curs, 2n de primària, no són ni padrins ni fillols, és un curs de transició per ser padrí/na en arribar a 3r.

El nen o nena fillol respecta, confia, creu, i aprèn del padrí, se sent protegit i acompanyat, amb algú de referència a l’edifici de primària, “el dels grans”. Igualment, els padrins mantenen el contacte amb l’etapa infantil a través dels vincles amb els fillols.
Les parelles padrí/fillol es conviden mútuament per compartir i ajudar-se en patis, festes, rues, intercanvi de treballs i informacions treballades a les diferents àrees, lectures, exposicions, teatre, contes, jocs, berenars, espais,…

Per exemple, a les rues i altres sortides de l’escola, ja no es veu la cordada d’alumnes d’infantil, seguint la mestra, sinó que van aparellats, agafats de la mà, amb els seus padrins, fent més rica i autònoma l’activitat i permetent a les mestres una altre tipus de relació amb els grups.
Igualment, quan algun grup ha fet un treball d’aula o han acabat d’estudiar un tema, tenen ganes de mostrar-ho o explicar-ho als seus padrins (o al seus fillols), ja sigui en grup classe o per grupets. L’equip de mestres programa les trobades, acompanya, observa, reajusta,…i valora molt positivament aquesta línia transversal de treball.

És molt gratificant veure les activitats i valors que desenvolupen els nostres nens i nenes, també l’estima que sorgeix entre ells i elles que traspassa les parets i horari escolars, ja que fora de l’escola els vincles continuen existint i així ens ho fan saber les famílies.