PLA LECTOR: ” DOS RATOLINS DE BOSC”

Les nenes i nens de segon hem estat llegint aquest segon trimestre el llibre: “Dos ratolins de bosc”. A partir de la lectura hem realitzat moltes activitats diferents de vocabulari: rebost, foraster, esfereït, incrèdul, recer, arraulit…, diminutius/augmentatius, ens hem imaginat quines meravelles podriem anar a visitar, com seria un bon esmorzar, quines noves aventures podriem fer,…També a partir d’un fragment del llibre ens hem preguntat: De qui poden ser aquestes petjades?. Així que vam tenir la idea de buscar noms d’animals de bosc en diferents idiomes, ja que a l’aula hi ha famílies on el pare, la mare o altres familiars parlen coreà, alemany, francès,…Així que ens vam organitzar per grups cooperatius i hem acabat fent un mural amb noms d’animals de bosc en diferents idiomes. Al finalitzar el llibre també ens hem preguntat:
– Amb quin del dos ratolins et sents més identificat? Per què?
– Què és el que més t’ha agradat d’aquest relat?
Ah!!! I amb grups de tres alumnes hem fet petites representacions teatrals d’un fragment del llibre. Un feia de marrador-a, de Blanquet o d’en Toli.
Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses!!! Cliqueu AQUÍ