Pla d’atenció a la diversitat

Tots els alumnes tenen necessitats educatives diferents. Per aquest motiu a l’escola abordem aquesta fita des de les aules i des de l’inici de l’escolarització de l’infant.

Per poder atendre a cada infant a Ed. Infantil treballem amb desdoblaments de grup, ambients d’aprenentatge, atenció en petit grup, suport de la mestra d’educació especial i/o de la vetlladora  i suport al grup amb dos mestres a l’aula en diversos moments del dia.

A Ed. Primària fem desdoblaments, agrupaments flexibles, reforç en petit grup, suport de la mestra d’educació especial i/o de la vetlladora i suport escolar personalitzat (dintre i fora de l’horari lectiu).

L’aprenentatge cooperatiu és una eina per atendre la diversitat. A l’escola es treballa en grups cooperatius a les àrees de llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, coneixement del medi natural i del medi social. A la resta d’àrees també es fan algunes activitats de forma cooperativa.

Aquesta metodologia d’aprenentatge desenvolupa l’autonomia dels alumnes, millora les relacions entre els iguals i facilita la comprensió i assoliment de les competències i dels continguts.

Podeu conèixer totes les novetats del Departament d’Educació respecte a la Diversitat i inclusió.