Inauguració placa camí escolar

Aquest divendres 29 de març vam inaugurar les plaques que l’Ajuntament va col·locar a l’inici del camí escolar i a baix la plaça. Amb l’acte volíem recordar la rellevància aquest camí a seguir a peu per poder arribar a l’escola. Els nens i nenes delegats verds van llegir un escrit que presentava l’acte i després es va destapar una de les plaques.

Si cliqueu la fotografia, podeu veure més imatges.

 

1r: Taller pasta de dents

En aquest trimestre, a començaments de març,vam fer pasta de dents natural amb els nens i nenes de 1r.

Primer vam anar a collir sàlvia i farigola del pati.

En vam fer una infusió i un cop refredada i colada hi vam afegir essència de menta, una mica de sal marina i argila blanca, fins que vam aconseguir una pasta homogènia.

La vam posar en pots de vidre, cap a la nevera i ja la tenim a punt de fer servir.

Grans: “Jocs matemàtics al Centre de Serveis”

Aquest mes de març, el grup dels grans hem tornat a fer l’activitat: “Jocs matemàtics al Centre de Serveis”. Com al mes de gener i febrer, cada setmana un petit grup hem baixat al Centre de Dia a fer jocs de taula amb els avis i àvies. Això és el que pensem i ens emportem d’aquesta activitat:

-A mi m’ha agradat molt fer aquesta activitat i sobretot poder-la compartir amb ells.

-A mi m’ha agradat compartir aquestes tardes amb els avis. És molt guai!!!

-A mi m’ha agradat molt baixar amb els avis i àvies i compartir aquests moments.

-A mi m’ha agradat compartir aquests moments.

-Els avis m’han ensenyat que els jocs de taula són divertits.

-Estimats avis, m’ha agradat molt fer aquesta activitat amb vosaltres. M’ho he passat molt bé jugant amb vosaltres a jocs de taula, domino parxís i altres jocs. Adéu.

-Estimats avis, m’ha agradat molt venir i m’han encantat els jocs. Adéu avis.

-M’he emportat molt bons records d’estar amb els avis!

-M’ho he passat molt bé, he après ha respectar els avis i ha tenir més paciència.

-A mi m’ha agradat molt anar amb els avis a jugar i m’agradaria tornar-hi.

-He sentit alegria en veure tots els avis.

-És un tresor compartir una estona amb ells.

-Em vaig il·lusionar.

-Vaig estar molt contenta quan havia d’anar a jugar amb els avis.

-Els avis eren una mica tramposos, era molt divertit.

-A mi em va agradar molt anar a jugar amb els avis, com l’any passat.

-A mi em va agradar molt anar amb els avis, em va fer sentir coses com alegria i diversió, també em va agradar molt perquè hi havia el meu avi Pere.

-A  mi m’ha agradat molt anar-hi, he après que els avis s’han de cuidar. M’he sentit trist perquè he vist alguns dels meus amics donar-los abraçades i com que jo tinc els meus avis a Nicaragua m’he sentit una mica trist.

-A mi m’ha agradat molt anar a jugar amb els avis, perquè m’agrada que se sentin acompanyats. M’he sentit molt bé.

-A mi m’ha agradat jugar amb vosaltres.

-Ha set molt bonic poder compartir un moment amb els avis i veure la seva rialla.

-“Disfruto” quan us veig un somriure a la cara i veure-us disfrutar tant.

-Ha estat bonic, meravellós i divertit poder compartir aquests moments amb els avis.

-Ha estat molt bé anar amb els avis i passar estona amb ells, m’ha agradat molt anar-hi.

-És molt xulo jugar amb els avis perquè se’ls hi ha de dedicar molta atenció

-És molt divertit i guai, perquè mai puc jugar amb ells i ara fa poc ja hi vaig poder jugar amb ells i elles i em vaig divertir molt.

-Jo crec que està bé que puguem jugar els avis perquè es distreguin i s’ho passin bé jugant amb els nens i compartir el nostre temps jugant amb els avis. Ha set molt bonic.

Si cliqueu sobre aquesta fotografia de sota podreu veure més imatges.

ESCOLES VERDES: Jornada d’Intercanvi d’Experiències

El dimecres dia 20 de març 4 alumnes de cicle superior van assistir a la Jornada d’Intercanvi d’Escoles Verdes d’Osona, que es va fer al Museu de la Torneria de Torelló. En total, érem 16 escoles i 6 instituts. Cada centre educatiu va presentar el seu projecte en un estand, i concretament, nosaltres, vam exposar el de mobilitat sostenible. Alumnes i mestres van poder conèixer altres experiències (patis, horts, fauna, caixes nius, hàbits saludables, zero plàstic, sorolls, recollida de piles, camí escolar, …). Hem de dir que el nostre projecte va agradar molt. Per acabar, els alumnes van anar al mercat municipal a fer una enquesta als botiguers i usuaris.

Va ser una jornada molt interessant i enriquidora.

5è-6è: Projecte Ciència Sense Límits

GRUP LÒGICA

JUGAR A SER FILOSOFOS

Era un joc semblant al monopoli que li vàrem posar un nom que es juguem a ser filosofo es un joc que es tracta de pensar ordenar i classificar. El joc consistia en que els nens s’apaguessin el significat de ordenar i classificar si era el mateix o no i també en parts del joc posava compra i em posat coses bones per que la classe penses que compra i darrera de la carta  de les coses que volies compra i avia un escrit que deia una endevinalla i ells la tenien que endevinar.

DIFERENCIA ENTRE CLASSIFICAR I ORDENAR

El joc consistia en trobar la diferencia entre classificar i ordenar, ens vàrem adonar de que la gent no diferenciava ordenar-se o classificar-se. tothom es va ordenar,  en lloc de classificar-se. A l’hora d’ordenar-se ho feien bé, buscaven bé el criteri i el representaven igual.

En canvi a classificar-se sabien de agrupar de coses que tenien en comú i ho feien ordenant-se. Tot seguit els i vàrem explicar la diferencia entre les dues paraules, i també quan va ser l’era de La revolució  europea.

BUIDATGE

Després de fer el buidatge ens hem adonat que la majoria no va entendre  del que vam explicar hi havia que si ,però casi be tots no van entendre res. El experiment consistia en que el  grup que fes preguntes quan faci el joc l’entengui, i el grup que fes el joc responguin be les preguntes.

dav

5è-6è: Projecte Ciència Sense Límits

GRUP GEOMETRIA: FORMES A LA NATURA

El nostre experiment consistia a trobar com a mínim 3 o 4 formes geomètriques al pati (a la natura).

Després els companys i les companyes van entrar a classe i van ensenyar  totes les formes geomètriques que havien trobat al pati. Les vàrem anar comentant i vam observar que no eren EXACTES, perquè hi havia elements naturals petits que a l’observar-los no tenien les línies rectes, els costats ben iguals, etc.

La valoració dels companys va ser molt bona.

Lluc Casas i Roger Vilarmau.

 

5è-6è: Projecte Ciència sense límits

BIOLOGIA “VIDA

El divendres dia 11 de gener de 2019, vam fer un experiment que esperàvem que creés vida.

Vàrem posar 3 pots de vidre amb aigua:

  • En 1 hi havia pedres i plantes.
  • En l’altre només pedres.
  • A l’últim plantes.

Cada dia que fèiem projectes anàvem a observar què hi havia al pot, i apuntàvem  a la llibreta de projectes el que observàvem. En el moment de l’experiment vàrem agafar petites mostres de cada pot i el vàrem posar al platet de mostres. Vàrem observar:

Que hi havia petites partícules només en 2 pots.

En el nostre buidatge, a la primera pregunta, la majoria de companys i companyes van dir:

Hipòtesis:

Que en el pot obert l’aigua s’evaporaria, i 2 persones van escriure que  algunes plantes  creixerien i es crearia vida microscòpica.

Com ho observarem:

La gran majoria van escriure: amb microscopi i lupa.

Què ha passat:

La gran majoria ha escrit que ha observat que hi havien microorganismes o éssers vius, alguns han vist trossos d’herbes.

Conclusions i ciència:

La majoria només escrivia “la ciència” (Biologia i Naturals), dues persones han escrit que no saben de què parlem i la conclusió a la que han arribat alguns, és que amb l’aigua es pot crear vida.

NA   AS   AN   AE

La majoria ens han posat aquesta nota perquè els ha agradat molt mirar pel microscopi.

Alguns també diuen que no ens sabíem explicar gaire bé.

Fet per: Aniol Carmona, Nil Vilar i Paula Rodoreda.

5è-6è: Projecte Ciència Sense Límits

EXPERIMENT ARQUEOLOGIA

(Marc i Roc)

El nostre experiment era un joc de pistes que consistia en descobrir la ciència que estudiàvem. Nosaltres vam preparar el joc posant pistes per tota l’escola.

  1. Trobar una paraula amagada (sorral).
  2. Al sorral, havien d’excavar i trobar la medalla amagada.
  3. Després de trobar una pista, van anar a l’olivera i van trobar una “oliva”.
  4. Llavors van resoldre un enigma lògica.
  5. Trobar la pista amagada en el passadís.
  6. La següent pista estava a dintre del cubell dels paraigües.
  7. el final van haver de desxifrar la paraula “arqueologia” a partir de l’abecedari egipci.

Els vam preparar una fitxa on hi havia tres preguntes i aquest ha sigut el buidatge:

Com us heu sentit realitzant l’activitat?

La majoria de gent s’ha sentit bé. Tot hi que alguns companys diuen que eren massa gent a fer el joc.

Sabeu quina ciència estàveu fent abans de descobrir-ho?

La majoria de gent no ha sabut quina ciència treballàvem, tot i que era fàcil perquè en la segona prova havien d’excavar.

Per què serveix aquesta ciència?

Alguns han sabut perquè servia aquesta ciència. Altres no ho sabien o contestaven coses que no són.

AVALUACIÓ:     NA      AS      AN      AE

Nosaltres creiem que ha anat molt bé tot, perquè hem vist els nostres companys que s’ho han passat bé.

5è-6è: Projecte Ciència sense límits

Aquest any  hem fet un projecte de ciència que l’hem anomenat Ciència Sense Límits.

Hem fet grups i cada grup li ha tocat una ciència. Dins de cada grup hi ha diferents sub-ciències.

Farem tres publicacions en aquest bloc en les quals hi haurà un recull de fotografies amb les propostes de cada grup.

Infantil: Proposta amb la Vella Quaresma

A infantil ens va arribar la Vella Quaresma, però estava desmuntada, i entre tots,  l’hem muntada i vestida. Hem començat pel cap, el coll, el cos, els braços i finalment, li hem posat les set cames.  Un cop hem tingut la Vella Quaresma apunt li hem cantat una cançó. Vam explicar que cada divendres li hem de treure una cama fins que només ens en quedi una, que voldrà dir que som  Pasqua i ens  mengem la mona.

A més, cada divendres quan li traiem una cama a la Vella Quaresma ens portarà una sorpresa. Ens ha portat una mica de tot: un conte, bunyols…

Estem contents de tenir la Vella Quaresma entre nosaltres, li fem moltes abraçades i petons.

Grans: la meva habilitat

Hola, sóc la Dayana i el dia 14,de març del 2019 vaig explicar la meva habilitat. Tocar la guitarra.

Els vaig ensenyar les parts de la guitarra com ara, els trasters, les cordes, com s’afina etc. Els vaig tocar 2 cançons una es deia Quan tres oques i l’altre Vals per atreure papallones. Aquestes seran per l’audició. M’ho vaig passar molt bé explicant-ho. Però estava una mica nerviosa.

El misteri dels dracs

A LA BIBLIOTECA ESTAN PASSANT COSES MOLT ESTRANYES. EL FOLLET ESTÀ AMOÏNAT I ENS FA ARRIBAR UNA CARTA ON ENS DEMANA AJUDA.

NOSALTRES L’HEM AJUDAT DONANT-LI ALGUNES PISTES I ARA ENS HA TORNAT RESPOSTA:

JA SAP QUI SÓN AQUESTS PERSONATGES QUE DE NIT FAN TAN ENRENOU I VAN DEIXANT PETJADES. SÓN ELS DRACS DEL CONTES QUE HAN SORTIT PER JUGAR  AFET I AMAGAR.

ELS ACONSEGUIREM TROBAR ABANS DE SANT JORDI?

Contacontes amb la Lídia, mare del Jordà

Aquest mes de març, hem tornat a començar amb més contacontes pels alumnes d’educació infantil. Aquest cop ens ha vingut a veure la mare del Jordà, la Lídia, que ens ha llegit el conte “El peix Irisat” i ens ha portat el conte que més li agrada al Jordà.

Gràcies famílies per aquestes sessions.

Dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora

Aprofitant que avui som dia 8 de març, el Dia Internacional de la Dona Treballadora, hem volgut dur a terme algunes dinàmiques:

Al grup dels petits han llegit el conte: Quan les nenes volen alt.

Al grup dels mitjans, a 1r han llegit el conte de l’Atrur i la Clementina, i han parlat sobre aquest. Els nens i les nenes que han volgut n’han fet uns dibuixos. A 2n- 3r, la Sandra, la mare de l’Arlet de 2n, ens ha vingut a explicar un conte que s’anomena: Un papa amb davantal. Després, han visualitzat un curt que parla sobre la igualtat de gènere: Child Social Experiment i n’hem reflexionat.

Finalment, els infants del grup dels grans també han vist el mateix curt i han aprofitat per iniciar un debat sobre la temàtica.

2n-3r: Projecte Apilo XII

Hola famílies,

Ja sabeu que els nens i nenes de 2n-3r som els encarregats/des de fer difusió i recollida de piles del projecte Apilo XII. Per aquest motiu, aquest divendres 1 de març vam enganxar els cartells que nosaltres mateixos hem dissenyat. Ens ho vam passar d’allò més bé explicant aquesta iniciativa i enganxant els cartells pel comerç i serveis públics del poble.

Recordem que els dies 15 de març i 5 d’abril tornarem a baixar al poble a recollir les piles que s’han recollit. Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

Us deixem una petita mostra d’alguns indrets on vam anar a penjar cartells.

1r: Projecte de les llavors

Tot va començar quan una alumna que estava menjant una poma va demanar què passaria si plantéssim una llavor . La va guardar, la vam etiquetar i vam dir que ho provaríem. Alguns nens/es van comentar que a casa tenien llavors i que ho volien provar.

Mireu que ha passat des d’aleshores… Ja tenim faveres, pesoleres i julivert.