ELS MÉS PETITS DE L’ESCOLA ESTEM INCUBANT OUS DE GALLINA

Ja fa dues setmanes que vam decidir iniciar un nou Projecte: Fem pollets a l’escola.

El primer que vam fer va ser pensar entre tots/es com ho podíem fer perquè en sortissin pollets d’aquells ous que ens havien portat l’Eidan i l’Aran de casa del seu avi. Tots/es vam coincidir en què calia escalfar-los. Així doncs, llavors vam presentar aquell estrany aparell que feia dos dies que teníem instal·lat al passadís: la incubadora.

Arran de la conversa sobre l’escalfor que necessitaven els ous, vam decidir posar un termòmetre de mercuri dins per comprovar si realment estaven a la temperatura que marcava. També ens vam estar mirant la nostra temperatura corporal.

Abans de posar-los a la incubadora calia marcar els ous amb un número i també amb les inicial M i T (matí i tarda). Com que calia girar els ous dues vegades al dia vam fer una graella amb els encarregats. I, el cap de setmana ens van ajudar a fer-ho la família del Guillem i de l’Arlet.

Durant aquests dies hem estat pesant els ous 1 i 2 perquè ens va semblar que havien de variar de pes a mesura que s’anava format el pollet dins de l’ou. La sorpresa va ser que al cap de dues setmanes aquells ous havien perdut pes i no al contrari com pensàvem tots/es. Hem explicat que això és degut a què s’evapora part de l’aigua que forma la clara de l’ou.

També vam estar mirant un vídeo molt sorprenent sobre l’evolució de l’embrió dins de la closca https://www.youtube.com/watch?v=N46vJdn4vsE, ens va sorprendre moltíssim. L’hem visualitzar diverses vegades per saber en quin moment es trobaven els nostres pollets.

La mare de l’Eidan i de l’Aran ens va portar un aparell que s’anomena ovoescopi, amb el qual vam poder comprovar si dins dels nostres ous s’estaven format pollets o no. Vam descobrir que hi havia pollets dins de tots menys en dos. Ja que dins dels ous amb un embrió es veu una part més fosca en forma de lluna, mentre que els no fecundats són ben transparents.

Ja només queden tres dies perquè surtin els pollets i estem molt emocionats/des!!!! A veure què passarà!!!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>