Sant Jordi 2022

El passat divendres 22 d’abril vam celebrar Sant Jordi a l’escola. I quina jornada! Feia un sol de primavera esplèndid i vam gaudir moltíssim amb totes les activitats que les mestres i alumnes havien preparat.

Ja feia uns dies que l’escola es guarnia amb decoracions de Sant Jordi i que ens preparàvem amb il·lusió per aquest dia tan assenyalat.

La jornada va començar amb una representació de la llegenda de Sant Jordi de part dels grups de sisè, que van actuar davant dels grups d’infantil i de primer. Mes tard, aquest s mateixos alumnes van representar l’obra de teatre Quilos i quilos de Sant Jordi de Núria Llunell, una obra fantàstica sobre un drac que no vol sortir a actuar perquè creu que s’ha engreixat massa menjant animals. Les obres van ser tot un èxit i els infants van gaudir d’allò mes.

Seguidament, els infants d’infantil i primer ens van estar explicant que havien preparat per Sant Jordi: roses, punts de llibre i diferents manualitats. Tots els grups van rebre un llibre ben especial per llegir i explicar a classe.

Després del pati tota l’escola es va reunir per crear entre totes i tots una rosa amb papers de color vermell. Podreu trobar imatges d’aquest muntatge a la selecció de fotos!

I la diada no va acabar-se aquí! A la tarda vam reunir-nos altre cop al gimnàs tots els grups de primària. Els infants de primer van estar llegint uns poemes en grups que havien estat preparant sobre els animals. Els alumnes de segon van llegir també uns poemes de salvador comelles vestits de cuiners i cuineres. El grups de tercer va preparar-se uns embarbussaments d’allò mes difícils en diferents idiomes. Els alumnes de quart van sortir a escenari per actuar els contes que havien estat creant a classe. Un molt bon treball en equip!

I finalment la festa va acabar quan l’alumnat de cinquè van sortir a cantar un rap sobre la llegenda de Sant Jordi i la igualtat que trobareu al final de l’article. Va ser tot un espectacle amb idees molt necessàries sobre l’equitat de gènere. I, com els grups d’infantil, els infants de primària van rebre un llibre per a les seves classes.

Durant aquesta estona, les famílies van venir a veure les produccions literàries que havíem estat preparant per Sant Jordi. Molt bona feina Sant Martí!

A continuació podeu veure fotografies de la jornada i un petit vídeo.