Una “Gran paó de nit” ens sorprèn a l’escola!!

Troballa sorprenent aquest matí!!

Aquest matí a l’acollida dues nenes de sisè han trobat una papallona sorprenent: El gran paó de nit (Saturnia Pyri).

L’Albert l’ha posat sobre uns papers absorbents perquè pogués tornar a volar ja que tenia les ales mullades. Això ha permès que nosaltres la poguéssim observar de prop.

Hem investigat una mica i és la papallona més gran d’Europa i pot arribar a fer 20 centímetres. La que hem trobat feia uns 15 centímetres i hem descobert que és mascle per les antenes peludes que té.

Segons explica Viquipèdia, viu a prop de llocs habitats i en zones on hi ha cirerers entre altres arbres fruiters. I segurament estava a l’escola perquè buscava aixopluc en un dia de pluja com avui.

Seguirem atents a altres troballes!!!!

A part de l’observació i la sorpresa de veure una papallona tan gran, en algunes aules ha generat alguna activitat… us adjuntem algunes imatges de diferents aules d’aquest matí.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *