Proposta de modificació horari curs 2018-19

Benvolgudes famílies.

Fa uns cursos a petició de l’AMPA es va plantejar una modificació de l’horari escolar per implementar l’horari curricular continuat. Això implicava fer les classes de 9 a 14 hores, restant l’escola oberta des de les 8 amb el servei d’acollida fins les 16:30 amb el menjador i les 18 hores amb les extraescolars.

Es va fer una consulta a les famílies i la majoria va votar a favor d’aquesta modificació. La Direcció de Serveis Territorials que és qui ha d’aprovar les modificacions de l’horari no va estimar la proposta i no la va aprovar. Des d’aleshores el debat de l’horari ha quedat en suspens.

El curs passat a proposta de la Generalitat es va introduir el debat sobre la conveniència d’ajustar-nos a l’horari europeu, cosa que implica avançar l’hora de sortida de la feina i dels diferents àpats. És ben cert que durant la temporada d’hivern moltes criatures poden gaudir de poques hores de sol atès que entren a les 8 i a les 17:30 ja és pràcticament de nit.

Aquest curs, el professorat, presentem una proposta d’horari escolar que entra dintre dels paràmetres de la normativa que estableix la Generalitat per definir l’horari. Es presentarà a Consell Escolar buscant el consens perquè sigui aprovat per la Direcció dels Serveis Territorials d’Educació de la Generalitat.

La proposta que es presentarà al Consell és pràcticament la mateixa que hem estat fent fins ara però avança la sessió de la tarda en mitja hora, cosa que fa reduir l’aturada del migdia que és massa llarga i permetent la sortida mitja hora abans a la tarda.

Seria de 9 a 12:30 i de 14:30 a 16.

L’horari es podrà ampliar per facilitar la conciliació, com ara, amb l’acollida i les activitats extraescolars.

Us facilito l’enllaç de la publicació al DOGC de la normativa que regula l’horari.

1. Cristina

No veig cap benefici pels nens, si els pares treballen gaudiran de les mateixes hores de sol. A més, no podem comparar les hores de sol aquí amb les de molts països europeus. I què tal si feu propostes educatives com ara anglès des de p3? Això ajuda als nens i a les famílies si podem gastar menys en extraescolars d’anglès

2. David

Totalmente en contra si la media hora de acogida de 16.00h a 16.30h se tiene que pagar a parte. Así solo gana la empresa que se encarga de la acogida.

3. Cris

Em sembla una proposta en la que l’escola ha enganyat a les famílies, feta a deshora quan les famílies no tenim capacitat de reacció. Just quan ens estem matriculant. I a sobre intentant vendre-la com una millora… per a qui?