SIEI

El Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva (SIEI) amb suport del CSMIJ neix el juny de 2015 amb l’anunci de la implementació d’aquest recurs per la inclusió al centre, el qual comença el seu funcionament el setembre d’aquell mateix any. Prèviament a aquest inici de curs 2015/2016, l’escola decideix començar a treballar en la construcció de la unitat de la mà de l’equip directiu, tutor, coordinadora d’educació especial i EAP.

El SIEI és un recurs de centre i de zona en el marc de l’escola ordinària. S’incorpora al funcionament general del centre en l’àmbit d’atenció a la diversitat.

El SIEI  es basa en l’atenció integral, en tant que ha de donar  resposta a les NEE i ha de tenir en compte  la dimensió  psicosocial dels alumnes i el context en el que apareixen les mateixes, tant en el marc de relacions del centre, com a nivell familiar i comunitari tenint en compte i coordinant l’actuació amb d’altres agents de la xarxa de serveis que intervinguin (CSMIJ, altres serveis de salut mental, Serveis socials, EAIA etc…).

L’objectiu general del SIEI és poder donar resposta a les necessitats educatives especials d’alumnes amb trastorn TGC en el marc de l’escola ordinària. Partim d’un procés d’acolliment que pretén oferir-los els recursos necessaris per tal que puguin participar, en la mesura que sigui possible, en el funcionament general d’una escola, el seu accés als aprenentatges del currículum i l’adquisició de les competències bàsiques. Això implica un treball específic en habilitats socials, convivència i de relació amb els companys i mestres.

Els principis que inspiren la creació i el  funcionament del SIEI són:

• Principi d’inclusió
  • Principi de normalització
  • Principi d’igualtat d’oportunitats
  • Principi de proximitat
  • Principi de participació i cor-responsabilitat