Aula Acollida

L’aula d’acollida és l’espai on l’alumnat nouvingut assisteix una part del seu horari escolar per tal que vagi adquirint una major competència lingüística a fi de poder seguir el currículum amb tota normalitat.

El Departament d’Educació va posar en funcionament les aules d’acollida el curs 2004-2005. El mateix any 2004 es va crear, dins del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Subdirecció General de Llengües i Entorn amb la finalitat de promoure la igualtat d’oportunitats i la cohesió social, a més, de consolidar la llengua catalana com a eix vertebrador d’un projecte educatiu plurilingüe i intercultural. En el cas de la nostra escola, ens mostrem actius en aquest àmbit des del curs 2019-2020.

Aquesta aula permet que aquests alumnes se sentin atesos d’una manera més propera. Els alumnes nouvinguts combinen la jornada escolar entre l’Aula d’Acollida i l’Aula Ordinària per tal que es puguin integrar amb la resta de companys de la seva classe.

L’aula d’acollida del centre té com a principi bàsic garantir l’aprenentatge de la llengua, l’accés al currículum comú i el procés de socialització d’aquest alumnat.

La metodologia de l’aula té en compte:

• Organització dels aprenentatges de manera globalitzada.
  • Existència d’activitats funcionals.
  • Treball cooperatiu.
  • Establiment de relacions personals positives.