Una escola que millora és una escola que aprèn. QUÈ EN PENSEM DELS RACONS ELS NENS I NENES D’INFANTIL?

Ara que ja gairebé s’acaba el curs, és el moment de fer balanç de com han anat els racons d’ enguany. Hem estat parlant amb els nens i nenes d’Infantil per saber què en pensen dels racons per tal de tenir més informació i poder valorar si s’adeqüen bé a les nostres expectatives.
Aquí us mostrem la conversa que hem recollit amb un grup d’infants de P3, P4 i P5, en representació dels alumnes de la seva aula.
Comencem la rotllana parlant dels racons que ens agraden més i ens adonem que tots tenim les nostres preferències i són ben diferents. N’hi ha que els hi agrada el racó del Joc Simbòlic per maquillar-se, a un altre li encanta anar al racó de “psico” perquè la Belén li faci pessigolles, també n’hi ha qui vol anar al racó de les excavadores per poder acabar de construir la carretera,… Això ens fa pensar que és bo que n’hi hagi molts i com més variats siguin més s’adequaran al que necessita cadascú.
Conversem sobre si ens va bé o no canviar de racó quan ho demanem. De seguida diem que està bé fer-ho “perquè així no t’avorreixes” però a algú altre li sembla que no va massa bé canviar perquè es necessita molt de temps per jugar. No tothom, doncs, necessita el mateix temps.
Parlem sobre l’ assistència als diferents racons. Hi ha nens de menys edat que solen anar sempre als mateixos espais. Però també hi ha qui opina que tenir el full de control de racons ens ajuda a saber quins són els que ens falten. Els més grans veuen clara una cosa: si es va sempre al mateix racó no es deixa espai perquè hi vagin els altres, i es bo provar tots els racons per veure tot el que hi ha. En tot cas, les mestres són qui coneixen millor als nenes i a les nenes i estan a l’aguait per acompanyar als qui es creu que en poden provar de nous.
I com fan ells la tria? Hi ha nens i nenes que ho decideixen segons on van els seus amics… però n’hi ha d’altres que veuen que està bé no anar sempre al racó que faci l’amic. El millor és anar al racó que vol cadascú.
Fem, per últim, propostes de nous racons: estaria bé fer el racó de contes cada dia, un racó de Festa Major que duri tot el curs, i un racó on puguem fer invents.
Tot plegat les mestres ho tindran en compte pel curs vinent!