AVUI PARLEM DE … Ja vaig a l’escola dels grans!!

L’inici d’escola sempre il·lusiona però alhora fa respecte. Pels nens i nenes de P3, venir a l’escola dels “nens grans” és emocionant. És un moment molt esperat però també desconcertant. Han de conèixer noves persones de referència a qui han de donar sentit i afectivitat, i han d’acostumar-se a noves rutines i a nous espais. Tot plegat no és fàcil.

Però no només pels nens i nenes és complicat, sinó també per les famílies. Pares, mares i mestres han d’iniciar la construcció de nous vincles de confiança amb els mestres dels seus fills i han de començar a conèixer i a viure de primera mà el Projecte Pedagògic de la Riera. És probable que la intensitat en què es viu tot aquest procés no deixi adonar-se de l’ importància que té  viure bé tot aquest moment.

I no només és complicat pels nens i les famílies, sinó que també és pels mestres un període d’adaptació per conèixer cada família, cada infant i les seves peculiaritats. La nostra tasca consisteix en orientar a les famílies perquè la separació es visqui el menys angoixant possible. Una bona acollida és primordial perquè el procés d’adaptació vagi progressant de manera exitosa.