UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN… Al Racó de l’Artista Treballem la Geometria- Primer Cicle

Un cop acabada la primera tasca que teníem al Racó de l’Artista: els cartells amb el nom de cada racó, s’acostaven les Festes de Nadal. Era, per tant, el moment de començar el següent projecte que volíem portar a terme els i les alumnes del cicle.

La idea era guarnir el passadís amb motius Nadalencs…vam fer pluja d’idees i de les diferents propostes es vam decidir fer penjolls amb formes geomètriques.

A partir d’aquesta idea inicial hem après tot el que us expliquem a continuació:

Per introduir el tema, primerament, hem buscat per la classe objectes de diferents formes geomètriques i ens hem posat mans a l’obra!

Amb escuradents i plastilina hem anat creant diferents FIGURES GEOMÈTRIQUES (PLANES: ample i llarg) i COSSOS GEOMÈTRICS(VOLUM: ample, llarg i alt).  Hem pogut observar les diferències que hi ha entre elles.

També hem observat presentacions de PowerPoint on hi havia informacions de les diferents figures i cossos geomètrics. Les hem recollit i hem creat un mapa conceptual amb les idees més importants.

Hem après a identificar les diferents parts d’un cos geomètric, hem practicat, mirant les nostres figures i cossos fets amb els escuradents i plastilina. Per altre banda, hem fet càlculs d’arestes, vèrtex i cares d’alguns cossos geomètrics individualment i en conjunt.

Després hem agafat regle i llapis i les hem dibuixat en cartolina. Hem fet servir una plantilla per ajudar-nos a dibuixar-les. Un cop dibuixades, les hem retallat i doblegat per donar-les-hi volum.

Un cop passat el Nadal, les hem penjat al racó de Construïm, per tenir-les com a eina de referència a l’hora de construir.