Tastets Esportius…Dins/Fora- Primer i Segon Cicle

Durant aquest 2n trimestre a l’escola hem realitzat els “TASTETS ESPORTIUS”, gràcies a l’AMPA, a l’Escola i l’Ajuntament. Durant 5 setmanes seguides van venir monitors experts per poder compartir amb nosaltres diferents esports.

Pels nens i nenes del 1r cicle es van oferir esports més  tradicionals: bàsquet, tennis, hoquei sala, atletisme i futbol sala. Per al més grans, esports alternatius: hoquei sala, tamborí, tchokball, lacrosse, dodgeball i poull ball.

Ara anem a conèixer una miqueta millor aquests esports alternatius:

TAMBORÍ: esport tradicional italià. Es juga amb una espècie de timbal amb el que colpeja una pilota de tennis. L’esport és similar al tennis, però en comptes de jugar amb la raqueta es juga amb el tamburello o tamborí.

LACROSSE: esport d’equip on es porta un pal amb una cistella i el qual consisteix en fer gol a la porteria contraria.

DODGEBALL: semblant al Shootball ( joc del “Matados” amb reglament) però que es juga amb 6 pilotes a la vegada, fet que el fa més dinàmic i molt més estratègic.

TOUCHBALL: combina una part del handbol i una part del vòlei. És un esport col·lectiu on s’ha de fer rebotar la pilota a una porteria on la pilota rebota.

POULLBALL: és un esport col·lectiu el qual l’objectiu principal és tombar de la seva base un dau gegant. S’utilitza una pilota gegant per al joc.

Fent aquest tipus d’activitats esportives, destaquem l’aprenentatge. Sempre tenim present quines són les finalitats principals alhora de practicar-los,  tenint en compte tots els beneficis socials que fent que aprenguin d’una manera lúdica i saludable.

Així doncs, els i les alumnes aprenen a esforçar-se, a prendre decisions, a resoldre conflictes, a arribar a acords, a ajudar i cooperar amb els companys, a mostrar-se solidari, a respectar les normes i als companys independentment del seu nivell d’habilitat, de gènere. Tot això, els fa créixer com a persones i a ser persones competents per a la vida.