Propostes Segon Cicle: setmana del 27 al 30 d’abril

Benvolgudes famílies!

A continuació us detallem la proposta de treball per a fer la setmana del 27 al 30 d’abril.

1. GRUP DE LECTURA: cada setmana les persones tutores dels vostres fills i filles fan un grup de lectura amb un tema comú per tot el cicle però en l’horari que cada referent acorda amb l’alumnat. El tema per preparar aquesta setmana i que es compartirà al grup de lectura de la setmana del 4 al 8 de maig, gira al voltant de la següent frase:

“The world is a book and those who do not travel read only a page”, St. Augustine

Podeu buscar algun llibre de viatges, guies…la conversa girarà al voltant de temes com: Ens agrada viatjar? Quins llocs recordeu que heu visitat? On us agradaria anar quan es pugui viatjar? Amb qui? Presenteu al grup el llibre, guia, alguna fotografia…d’algun viatge.

2. DINS/FORA: aquesta setmana proposem un HIIT (High Intensity Interval Training) que les mestres i els mestres de 2n cicle hem preparat per tots vosaltres (famílies i alumnes). El vàrem practicar a la pregunta interessant “Per què ens cansem quan fem esport?” i també a l’últim Mosaic. Ho recordeu? quina suada!

Què haureu de fer?

1. Molt senzill, primer veure el vídeo (1 ó 2 vegades) per saber quins exercicis haureu de realitzar. El teniu en el següent enllaç: https://vimeo.com/411994198
  2. Després poseu-vos davant de la pantalla on veureu el vídeo (TV, PC, Tablet o mòbil) i feu els exercicis al mateix ritme que nosaltres.
  3. Un cop acabat el HIIT fes un petit text explicant com t’ha anat i com t’has sentit. Creus que estàs en forma? Per què en tan poc temps ens cansem tant? Si vols adjuntar alguna foto o petit vídeo, endavant!

RECOMANACIONS: S’ha de fer amb roba esportiva i calçat adequat, tenir espai lliure d’un o dos metres al teu voltant. És una entrenament d’alta intensitat, o sigui que ho fem a tope!

A continuació teniu les quatre propostes. Trieu-ne dues i envieu-les. Recomanem als nois i noies de sisè fer-les totes quatre:

1. “Greece gets tourist”: entendre un text de temàtica actual en anglès adaptat.
  2. “Països d’arreu del món”: viatjar pel món a través de la ràdio i aprendre sobre els sistemes muntanyosos d’Europa.
  3. Situacions matemàtiques (podeu triar una de les dues que hi ha): calculem els costos de dues situacions  quotidianes d’aquest confinament (cuinar espaguetis a la carbonara o veure sèries/pel·lícules).
  4. “Investiguem les particularitats de l’Univers”: conèixer la forma dels astres de l’Univers mitjançant el visionat d’un parell de vídeos i la realització d’un experiment.
  5. Proposta CINEMA EN CURS: només per l’alumnat que fa aquest projecte anual

Una vegada tingueu clares les propostes que voleu fer, heu de clicar sobre els següents enllaços per a accedir al document on estan explicades de manera específica i individual

Greece gets tourist

Països d’arreu del món

Activitat matemàtica 1_ Fem un estudi de mercat

Situació matemàtica 2_ Sèries i pel.lícules

Investiguem les particularitats de l’Univers

Proposta de Cinema en curs

Recordeu que quan feu una activitat ja la podeu enviar a l’e-mail:  segoncicleriera@gmail.com Millor fer-ho una per una i no esperar a tenir-les totes fetes. També recordeu posar el nom de l’alumne i el nivell (4t, 5è o 6è) a l’assumpte i una d’aquestes etiquetes:

• Dins/fora
  • Grup lector
  • Proposta triada: títol de la proposta
  • Proposta personal (la que el teu mestre t’ha proposat per a tu a les trucades individuals o en els correus personals): nom de la proposta i nom del mestre

Si ho fas així ens ajudes força ja que sou molts alumnes i moltes activitats revisades per diferents mestres.

Per últim, us adjuntem un enllaç de la Biblioteca on podeu demanar, en préstec llibres, on line.

eBiblio

Gràcies i endavant amb la feina!!!

Equip docent de Segon Cicle Riera de Ribes