ELS PROCÉS DE CREACIÓ DELS NOSTRES CALAIXETS

Divendres passat els nens i nenes de 3r Espai 9 vam compartir a l’hora de contrast com va ser el procés de creació de les portes dels nostres calaixets i quins aprenentatges ens hem emportat amb aquest projecte. Portàvem tota la setmana preparant-nos per aquest moment!

 

El procés de creació dels nostres calaixets

Com cada curs, calia decorar els nostres calaixets. Vam fer dissenys i vam consensuar-ne un: faríem una porta per cada calaixet, la qual es pogués obrir i tancar amb velcro. En cerca d’inspiració a Internet per acordar com decoraríem la porta, vam trobar la imatge d’un grafiti del poble de Santpedor que va agradar molt als nens i nenes. Per tal de no repetir el mateix grafiti a cada porta, vam decidir que dividiríem el grafiti en 20 parts i que cadascú pintaria la part que li toqués, tot fent una obra conjunta.

 

Com aconseguirem el nostre objectiu?

Primer, decidim els passos a seguir i els plasmem en aquests llençols.

A mesura que completàvem cada pas, li anàvem fent un “tic”.

Mesurem, calculem, retallem, tornem a mesurar…

Després de mesurar els calaixets i definir la mida que tindria cada porta, traslladem aquestes mesures al paper que hem de retallar. Vam haver de trobar estratègies per dibuixar els angles rectes de les nostres portes abans de retallar-les. Però… Què és un angle recte? Què és un angle? Com sabem si és o no és exactament recte? Aquestes preguntes ens portaran a fer un aprofundiment significatiu que us explicarem més endavant.

Amb les portes retallades, calia dividir el grafiti per poder començar a pintar, cadascú, la part que li correspongués. Vam necessitar provar, calcular i contrastar els resultats fins a aconseguir dividir l’amplada del grafiti en 5 parts iguals, i l’alçada en 4 parts iguals.

Ja sabem les mesures en què hem de dividir el grafiti! El dividim i distribuïm el requadre que li pertoca a cada company/a.

Comencem a dibuixar, cadascú la seva porta, seguint el model que ens correspon.

En el camí, ens adonem que cal que el dibuix de cada porta coincideixi en els límits amb el de les portes “veïnes”. En petits grups i finalment en gran grup ens assegurem que els dibuixos configurin, efectivament, una obra conjunta.

       

   

Ens posem a pintar, seguint, és clar, el model del requadre que ens ha tocat.

Aprofundim sobre els angles

Ens sona això de que un angle recte té 90º. Però, què vol dir això? Graus? No són centímetres? Els graus no eren per mesurar la temperatura…?

Ens familiaritzem amb l’eina per mesurar els angles: el transportador. 

Sabent que un angle recte mesura 90º, fem hipòtesis sobre com s’utilitza.

Contrastem la informació que ens dóna un vídeo d’Internet amb les nostres hipòtesis inicials. Dibuixem angles diferents, practiquem com es mesuren, ho expliquem als companys/es que demanen ajuda, escoltem les explicacions dels companys/es que han entès com es mesuren els angles, l’Elena ens posa un repte…

Un cop tenim les portes pintades i plastificades, enganxem cadascuna al seu calaixet.  Aquell matí celebrem que hem arribat al final del procés i valorem el resultat i el camí recorregut.

El nostre primer contrast com a especialistes

Per últim, preparem el contrast. Explicarem a els/les companys/es de l’espai 7 i 8 el procés de creació dels nostres calaixets i els aprenentatges que ens emportem. Elaborem un dossier amb textos i imatges que ens ajudi a explicar endreçadament el que volem compartir-los.

El dia del primer contrast hi ha una mica de nervis a l’ambient. Individualment, en parelles o en trios exposem com a especialistes, amb ajuda del dossier que hem elaborat, als companys/es de 3r Espai 7 i 8 que aquest cop ocupen el lloc d’aprenents.

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>