UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN …Tallers de Carnaval. Educació Infantil

L’època de Carnaval sempre envaeix les aules amb una mena de màgia i bogeria que impregna aquests dies d’una manera especial. Aquest any, hem preparat tot plegat d’una manera diferent  a anys anteriors.

Enguany, no només ens hem reunit en petits grups d’edats barrejades per a preparar la disfressa, sinó que hem mantingut aquests grups a l’hora de sortir al carrer i mostrar a les famílies tot el treball que hem dut a terme.

Durant aquests moments de compartir, hem viscut situacions que ens han enriquit individualment però sobretot com a cicle, fent molt més patent aquest sentiment que compartim, aquesta identitat col·lectiva.

Un cop acabat el gran dia, ja més relaxats i contents de la feina ben feta, hem preguntat als nens i nenes del cicle d’infantil quines han estat les seves impressions sobre la preparació i posterior execució de la rua de carnaval d’aquest any.

Tots han coincidit en els avantatges que ha suposat compartir aquesta experiència  amb companys de diferents edats, alguns com la creació de nous vincles afectius, la complicitat que els ha donat ajudar-se els uns als altres per aconseguir un objectiu comú, valorar les aportacions de cadascun i aprendre’n d’elles,  i d’altres aspectes més organitzatius.

La música i el ball també han estat punts importants a destacar. La satisfacció pel simple fet de gaudir del plaer de ballar i la recompensa de veure que tot l’esforç en la preparació d’aquest dia ha donat uns grans fruits. Això també els ha fet valorar més l’execució dels balls dels companys i companyes dels demés cicles, donant-los així el seu reconeixement.

I entre balls i confeccions, també han anat incorporant nous coneixements que podran extrapolar a altres situacions. Com a exemples concrets podem posar la creació de dissenys, el  recompte de les unitats necessàries pel grup,  la necessitat de prendre mesures i la utilització d’eines tals com cordills o cintes mètriques que facilitin aquesta tasca i que els ha permès quantificar la seva mida i ordenar les de tots…

Un any més celebrar el carnaval ens ha portat a un aprenentatge de vida  en un context real,  a aprendre amb sentit i emoció connectant l’escola amb l’entorn més proper, a construir comunitat amb les famílies, els alumnat i els mestres. En definitiva una vivència que ens ha fet sentir a tots partícips d’aquest moment.