UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN… Espais De Comunicació: Conferències- Primer Cicle

Portem ja dos mesos gaudint de les conferències que ens ofereixen les i els alumnes, però tothom sap en què consisteixen?

La conferència és una tècnica d’expressió oral, que és exposada per a comunicar als oients un tema molt conegut per la persona que el presenta. Es podria dir que aquesta persona és una experta que dóna a conèixer públicament diferents continguts.

Les exposicions es preparen a casa amb la família, que s’encarregarà de fer l’acompanyament durant el procés d’elaboració i durant la conferència. És un temps per a compartir i per acostar als referents a la realitat de l’aula, facilitant que la veu de les famílies  arribi a l’escola. Les mestres també ajuden quan cal, tenint el material necessari a punt (vídeo, projector, ordinador, etc), donant consells, resolent dubtes… o acompanyant a qui ho necessiti.Cal que es compleixin uns requisits formals, com ara la presentació del tema o l’explicació de les idees principals. També es poden aportar materials adequats per a reforçar la informació transmesa.

Quina intenció tenen? Amb aquesta estratègia l’escola ofereix la possibilitat que des de la infantesa es mostrin com a experts i expertes davant d’un públic. S’utilitza perquè l’alumnat expliqui experiències, contes, notícies, continguts curriculars, algun tema que els interessi, etc, i que les comparteixin amb la resta. És un moment per a obrir-se a nous coneixements i per a conèixer-nos més mútuament. Quan acaba la conferència, es passa a un torn de preguntes i es finalitza amb una valoració feta per l’alumnat assistent, qui a més haurà omplert una graella explicant el títol de la conferència, el nom del/la conferenciant/a i els continguts que ha aprés gràcies a la exposició.

Com trien la conferència a la que volen anar la resta d’alumnes?  Hi ha diferents maneres de fer-ho, però totes tenen la intencionalitat que puguin assistir com a públic a les que realment escullin. Per exemple, hi ha classes que ho fan establint un ordre de tria explicant les raons per les quals han escollit una o altra opció.

Com puc reservar data de la conferència que faré? Les famílies trobaran al passadís (tant a la planta baixa com al pis de dalt) una cartellera amb les dates reservades per a les comunicacions. Allà s’escriu el nom del/la alumne/a i el tema del que farà la conferència.

I si em quedo sense data? En aquest cas la conferència no podrà ser seleccionada pel Congrés de Sant Jordi, i haurà de fer-se en algun espai de Nivell. És per això que us animem a que us hi apunteu el més aviat possible!

Com sé a quina aula es farà la conferència? A les portes de les classes pengem un cartell amb el títol de la conferència, el nom del/la conferenciant/a, la classe i la mestra de referència.