AVUI PARLEM DE … La Renovació de la Junta de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Riera de Ribes (AMPA)

Aquest curs, un grup de famílies ens hem sumat amb força, il·lusió i moltes ganes a la junta de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Riera de Ribes per fer pinya i intentar recuperar l’activitat tan necessària per part de les famílies de la nostra escola.

Els nous membres ens afegim a part de l’antic equip de l’AMPA, esperant que la nova energia entrant juntament amb l’experiència i coneixement provat dels antics membres ajudi a la reactivació del projecte. Pretenem aconseguir una AMPA participativa i plural, que representi la veu de les famílies, continuar gestionant i millorant el servei de menjador, i donar tot el suport i ajuda necessària a l’Equip Directiu i a les educadores. Tot amb l’objectiu de seguir millorant entre tots el funcionament de l’escola i la comunicació amb les famílies, pensant sempre en el benestar dels nostres fills/es.

La nova junta va ser escollida a l’Assemblea del passat 30 d’octubre i aprovada posteriorment pel Consell Escolar. Els membres de l’equip actual són els següents:

• Jordi (Toti) Coll (president) i Sara Carbonell (vocal): Pares d’una nena de P5 i d’un nen que l’any vinent cursarà P3. Volíem aportar les nostres ganes de col·laborar amb la comunitat de la Riera i hem cregut que, dins de l’AMPA, podem ajudar a fer-ho possible. Amb ganes i il·lusió intentarem fer el millor per als nostres fills.
  • Taryn Pagès (tresorera): Mare de dues nenes, de 6è i 2n curs. M’encanta formar part de l’AMPA de l’Escola Riera de Ribes. El grup de mestres està implicat al 100% en cada activitat que organitzen i transmeten il·lusió a les famílies que formen part del procés de créixer dels nostres fills i filles. Crec que la nostra escola es mereix una AMPA implicada i que ajudi i acompanyi al claustre sempre que sigui necessari per poder aconseguir una escola millor.
  • Marina Camacho (secretària): Mare d’una nena de P5 i d’un nen que l’any vinent cursarà P3. En una assemblea convocada per la junta anterior vaig veure que hi havia poca implicació per part de les famílies i vaig considerar important donar un cop de mà. A l’escola que hem triat, on l’AMPA hi som tots, crec que és necessari que s’escolti la veu dels pares i mares. Una escola col·laborativa com la Riera cal que tingui una AMPA igualment col·laborativa i fer activitats que aportin valor a l’escola i especialment als nens.
  • Kay Vidal (vocal): Pare d’un nen que cursa 5è. Després de dos anys de traspàs entre juntes, hem deixat l’associació ben encaminada envers Hisenda, Ajuntament i altres estaments. La relació amb l’Equip Directiu és molt bona, amb la qual cosa, segueixo a la junta com a encarregat del menjador i per continuar impulsant millores en tots els àmbits.
  • Núria Escofet (vocal):Mare de 3 nenes: una de P5, una de P3 i l’altre recent nascuda. Entenc l’educació de les nostres filles a l’escola com una responsabilitat compartida entre educadores, professionals del centre i famílies. Per això em sembla necessari que tinguem una AMPA potent i compromesa, que ens pugui escoltar i representar, i que fomenti la comunicació i participació de les famílies. Espero que aquesta nova AMPA la puguem construir entre tots i, incorporant-me a la junta, espero poder aportar el meu granet de sorra a aquest projecte.
  • Jordi Fuertes (vocal): Pare de 3 nens: el gran cursa P5, el mitjà P4 i el petit té tan sols uns mesos. Crec que els pares i les mares hem d’aprofitar les oportunitats que el sistema educatiu ens ofereix per participar en l’educació dels nostres fills i filles i en el funcionament del centre escolar. És una bona manera de participar i avançar-se als problemes. Alhora crec que el sistema educatiu està sotmès a un fort estrès pel context polític de retallades i poca definició de model. En aquesta situació, acompanyar el professorat em sembla un acte de responsabilitat i compromís amb l’educació dels nostres fills.
  • Avet Curià (vocal): Pare de 2 nenes al curs de 3r. La meva desconnexió física amb l’escola per qüestions laborals em va fer pensar que el meu punt de vista i coneixements podrien ajudar a millorar la comunicació entre l’escola i les famílies que, com jo, no tenen un accés directe i físic amb l’escola.

Els nous membres volem aprofitar aquest espai per agrair a l’anterior junta tot el treball, esforç i dedicació que han posat durant els últims cursos per assumir amb èxit les tasques de l’AMPA.

Només ens queda posar-nos a la vostra disposició per tot el que creieu necessari, i animar-vos a que participeu tant del dia a dia de l’escola com de les propostes que es duen a terme des de l’equip educatiu i des de l’AMPA. Us podeu posar en contacte amb nosaltres tant per suggeriments com per col·laborar amb l’AMPA a través del correu ampariera@gmail.com. Qualsevol aportació serà ben rebuda. Us esperem!

Una cordial salutació,

Junta AMPA Escola Riera de Ribes