Les llengües maternes a 4t

Aviat farà una setmana que vam celebrar el dia internacional de llengües maternes. A la nostra classe ens va fer especial il·lusió escoltar i compartir paraules, menjars, danses i tradicions típiques de cada una de les llengües que tenim, que no són poques!

Vam conèixer un plat típic d’Andalusia, “las migas”,  vestits tradicionals de Bulgària, tradicions ben nostrades com els diables carranquers de Cervera, el mercat Romà de Iesso, els Margeners de Guissona, el vestit de pubilla, les espardenyes embetades, les colles sardanistes i el ball de bastons van ser explicades per l’alumnat amb la llengua materna catalana. D’Egipte vam aprendre que els diners, circulen més en paper que en monedes. D’Equador, ens van mostrar una beguda i unes galetes típíques del dia de Tots Sants. De Geòrgia, un plat típic que es menja a l’hivern. Del Marroc ens van mostrar diferents vestits i calçat típic. Van portar-nos henna i a l’hora del pati, qui va voler, va endur-se un dibuix a la pell. Del País Basc ens van parlar de l’Aurrezcu, la dansa tradicional. De Romania, ens van ensenyar el vestit i ens van explicar quan es vesteixen així. Del Senegal, van mostrar-nos dos vestits, lluents i alegres i d’Ucraïna, ens van alegrar el dia amb una cançó divertida, amb els vestits tradicionals per a festes i balls.

Tot plegat ens fa viure i aprendre que les diferències ens enriqueixen i que estem orgulloses i orgullosos de poder mostrar els trets de la nostra cultura. Per estimar una cosa cal conèixer-la. És per això que ens ha agradat compartir i escoltar-nos durant una estona.

Aquí us deixem algunes imatges!