El dia de les Llengües Maternes a 5èA!

Com molt bé sabeu el dia 21 de febrer és el dia de les Llengües Maternes. Cada any ho celebavem a l’escola d’una manera molt festiva i amb la participació d´algunes de les famílies dels alumnes. Aquest any no ha pogut ser així degut a la situació que estem vivint. Però no per això ho hem deixat de celebrar. Els propis alumnes han estat els encarregats d’explicar-nos alguns aspectes de la cultura del seu país de procedència.

-La Paula ens va parlar dels trets generals del Brasil, país originari de la seva mare. Fins i tot ens va parlar en portuguès.

-La Jabu va explicar-nos les característiques més rellevants de Gambia, el país originari de la seva família. Va lluir el vestit típic de Gambia, el Rabu. Es tracta d´una peça de roba de colors cridaners que es llueix en ocasions especials.

-El Marc i l’Eloi ens van parlar de la Sardana. Ens van fer una classe magistral. Explicant-nos quins instruments hi ha en una cobla, els passos de la sardana, etc. I ens van fer ballar a tota la classe. El Marc i l´Eloi van dedicar l’exposició als avis del Marc: el Josep i l’Angelina. Ja que són ells els qui els van ensenyar a ballar sardanes i cada any venien a fer-nos una desmostració. Josep i Angelina, us esperem ben aviat!

-La Leire i l’Isaac ens van parlar dels gegants i capgrossos de Guissona. Ens van fer una gran explicació de com anaven vestits i es sabien el nom de tots!!!

-El George, el Denis, el Bogdan i el Mario ens van parlar d’una tradició del país originari de la seva família: Romania. Ens van parlar del Martisor. Una tradició en la qual es regala una polsera a les noies que han de portar tot el mes de març. Quan aquest mes s´acaba, cal que es treguin la polsera i la lliguin a un arbre. Això els durà sort. Ens van obsequiar amb una polsera a cada una i esperem que l´any vinent la sort ens acompanyi !

-El David i la Roksolana ens van parlar del seu país d´origen: Ucraïna. Ens van explicar algunes de les seves caracterísitques principals. El David va lluir un vestit tradicional molt bonic! La Roksolana ens va cantar una cançó tradicional.

-La Xènia, la Clàudia, l’Ona i l’Emma ens van parlar de Catalunya. No es van deixar detall: història, menjar, monuments, personatges, tradicions i llegendes. Tot molt ben explicat i il·lustrat amb imatges.

-L´Alison va fer la seva recerca sobre Colómbia, la terra del seu pare. Explicant les característiques més importants d´aquest país.

Va ser una gran jornada, molt festiva i alhora enriquidora. Els alumnes van demostrar molta motivació, alegria i il·lusió. Cal felicitar-los! Feu una ullada a les imatges!

Per veure les fotos cliqueu aquí!