UN PROJECTE DE L’ESCOLA GUARDONAT ALS PREMIS BALDIRI REIXAC

imagesAvui el jurat dels 39ns Premis Baldiri Reixac ha fet públic que l’escola ha estat guardonada amb un dels premis pel treball Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat” presentat en la modalitat “alumnes”.

Aquests prestigiosos premis fa anys que premien escoles, professors i alumnes “compromesos, encuriosits i creatius en diferents modalitats. Els alumnes de l’escola, en aquesta edició, han aconseguit un dels 50 premis de 900 euros destinats a la compra de material educatiu i diplomes acredidatius gràcies a l’esforç, el compromís i la creativitat demostrada en totes i cadascuna de les activitats que formaven part del projecte presentat i que, de ben segur, el jurat ha sabut valorar. L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc al Casal de l’Espluga de Francolí el diumenge 28 de maig a partir de la 1 del  migdia.

IMG_9086 DSC_0442

El Projecte Interdisciplinar premiat parteix d’un taller organitzat per l’associació “SOS Delfines” a l’escola. El tema va captar l’interès i la curiositat dels alumnes i, a partir d’aquí, es van programar tot un seguit d’activitats competencials. Durant un curs escolar (15-16) els alumnes de cinquè van redactar articles per diaris comarcals, van elaborar presentacions digitals presentades a la Mostra Petxa-Kutxa d’Osona organitzada des del CRP d’Osona, van difondre els què havien investigat a la resta de companys i famílies de l’escola i, finalment, van crear un curtmetratge digital titulat “Orquinos, la petita orca” amb l’objectiu de sensibilitzar a la resta de la societat i que va comptar amb l’ajuda dels companys de 6è.

P1200391 P1190560

FAADA i SOS Delfines van difondre el curtmetratge per les seves xarxes socials i l’obra va ser escollida per projectar-se al Festival Internacional de Cinema de Roda de Berà com a obra finalista a la categoria d’educació.

Moltes gràcies a la Fundació Lluís Carulla per organitzar aquests Premis i al seu jurat per haver reconegut el treball que s’ha portat a terme a partir d’aquest Projecte.

Per més informació sobre el Projecte i la bona pràctica publicada a la web dels premis, cliqueu sobre la següent imatge:

premisbaldiri