Taller de llegums

Dins del marc de la Setmana de la Ciència i de l’Any Internacional dels llegums, el matí del dimarts 15 de novembre de 2016, els alumnes de quart i cinquè curs de la nostra escola vam assistir a un taller titulat “Podem cuinar una hamburguesa amb llegums?”.  Constava de dues parts: una teòrica i una altra de pràctica i la seva finalitat era donar a conèixer els llegums, les seves característiques, varietats, valor nutricional i la importància de incloure-les dins de la dieta. La part teòrica es completava amb un taller d’elaboració d’una hamburguesa a partir de llegums on vam conèixer la tècnica de la seva preparació culinària. La nutricionista i dietista Ariadna Güil, col·laboradora de la Clínica Nutricionista Antonieta Barahona, ens va explicar els beneficis dels llegums: reduir el colesterol, prevenir el càncer de colon , els seus efectes saludables que milloren el  trànsit intestinal i la seva gran incidència en una agricultura sostenible. Les activitats estaven organitzades des del Departament de Tecnologia d’Aliments del Grau de Nutrició i Dietètica humana de la facultat de Medicina de Lleida i es van realitzar a en aquesta facultat de la Universitat de Lleida.