Per Sant Jordi, llibres!

Ara, als volts de Sant Jordi, us deixem una llista de llibres agrupats per cursos que hem triat i esperem que algun d’ell us faci vindre ganes de llegir-lo.

Llibres per a 6è

En Fabrizio  pot visitar molts països en unes quantes setmanes, perquè el seu pare, que és   periodista, se l’emporta a un llarg viatge on veu i experimenta coses sorprenents i extraordinàries. Però no s’ho guarda per a ell sol: cada vegada que pot, envia un correu electrònic als seus amics .

Aquest llibre s’endinsa dintre el món interior d’un adolescent de tretze anys, Lemeur, un xiquet ens conta el dia a dia a l’escola a través d’impressions subjectives del món que l’envolta.

L’ Eva Gordon és una nena rica i consentida que ho té tot. Però quan el pare perd la feina i ella ha de canviar de casa i d’escola. I està decidida a odiar la seva nova vida.

Llibres per a 5è

Quan els meus pares es van separar, no sabien què fer amb mi. La meva família vivia a la Caseta de la Morera. La mare, el pare, jo i el Rave, el meu conillet de peluix. Però ara la mare viu amb Bill el mandril i els seus tres fills. El pare viu amb la Carrie i els bessons. I jo, on visc jo? Doncs, visc amb una maleta. Una setmana amb la nova família de la mare i una setmana amb la del pare. És tan fàcil com l’abecedari. Això és el que diu tothom. Però jo només vull tornar a casa, a la Caseta de la Morera.

Llibre de poesia

Alternen els poemes de gossos i gats, cadascú quin més estrany i “ressalat”. Gats nocturns, gats presumits, gats amagats, gats porucs, gats invisibles, gats xerraires… que es barregen amb gossos nocturns, gossos ferotges, gossos abandonats, gossos caçadors, gossos lectors… Un món poètic de gats i gossos versificats.

La Martina, la Daniela i el Joan, juntament amb els pares, tornen a passar uns dies de vacances a Can Dalmau, al poble de Moltmort. Allà retroben els seus amics, la Julieta i l’Adrià, el Frederic… Però també coneixen la Cirera, la cuinera encarregada de fer els menjars per als hostes de la masia. És una dona estranya que els diu que és una bruixa.

Llibres per a 3r i 4t

Després d’un llamp eixordador que els transporta en el temps, els Vallbona van a parar a un vaixell pirata.En aquest viatge en el temps, els Vallbona van a parar a un galió pirata,  i comparteixen aventures amb el temible Capanegra i amb la capitana pirata Anna la pèl-roja

L’Emma és nova a l’escola i
vol dominar tota la classe.

Hi ha una guerra i el pare de l’Ela ha d’anar a fer de soldat, i ella es queda amb la seva àvia, perquè la mare fa temps que viu en un altre país.

Llibres per a 1r i 2n

En Cornèlius és el tiet del Pau, però també és el director d’una orquestra molt peculiar.

En Gatàs és un gat gran i fort, i té el nas aixafat de tantes baralles. I sempre el segueixen. Àlbum il·lustrat per descobir l’art i la poesia de la natura. Per descobrir el que s’amaga al fons del mar!

El cavaller Sant Jordi vol vèncer el drac com sigui, però no li serà tan fàcil com es pensa. El drac és molt espavilat! Tant, que al final li donarà una gran sorpresa inesperada.

Llibres 3 – 4 – 5 anys

Un llibre d’observació i d’atenció.
Receptes de cuina per a restaurants de  tres estrelles negres