L’arxiu municipal

El 27 d’octubre de 2016 els alumnes de quart de la nostra escola vam visitar la Paeria i l’Arxiu Municipal de Lleida.

L’arxivera, la Iolanda Enjuanes, ens va explicar la funció d’un arxiu i la forma d’organitzar-lo per conservar i guardar la documentació més important. A les dependències de l’Arxiu vam poder admirar “l’Armari de les cinc claus”, que antigament servia per guardar els documents més importants de la Paeria. Del seus 48 calaixos en manca el número 39 i això ens ha motivat per escriure un relat que expliqui aquest fet amb el lema “Què se n’ha fet del calaix desaparegut?”.

També vam visitar l’edifici de la Paeria, la seva façana, el Saló de Plens i el retaule de la Verge dels Paers.

Va ser una visita molt interessant.

visita-paeria_practiquesii_4art