“La nit abans de començar l’escola”

Quant tot es a punt per començar el nou curs escolar, hem trobat a la pàgina http://relatsencatala.cat/relat/la-nit-abans-de-comencar-lescola/1058326 un article que ens fa viure l’emoció d’aquests moments. Amb el permís del seu autor, en Victre, pare d’un nen de P4 i d’una nena de 3r de primària, us el reproduïm perquè en pugueu sentir les sensacions d’un primer dia d’escola.  Gràcies Víctor!

“La nit abans de començar l’escola”
Hi ha dos nits de l’any especialment emocionants per als nens.

La primera, evidentment, és la nit de reis, on la il·lusió agafa un protagonisme fàcilment contagiós.
La segona, és la nit abans de començar l’escola. Aquesta nit, les emocions són més complexes, i fan que també costi agafar el son.

Doncs bé, el que us vull revelar, és que aquesta segona nit també té un secret molt ben guardat.
I és que la nit abans de començar l’escola, tots els pares (i tots els nens que portem a dintre tots els pares) també triguem a dormir-nos. També sabem que l’endemà recordarem aquells amics que fa massa estius que no veiem, i que els hi voldríem explicar massa coses en el poc temps que dura el pati.

Cap a l'escolaA l’endemà, els nens que som, estaran expectants per conèixer el nou mestre. I els nous companys de classe.I cap a les 9:00h se’ns tancarà l’estómac allà on siguem.I també estrenarem carpeta, i estoig. I farem punta a un llapis nou, per escriure la data a la primera pàgina d’una llibreta nova. En lletra lligada.

I és que el primer d’escola, tots comencem un nou curs.El primer dia d’escola és el dia on tot és possible. És el dia en que totes les llibretes estan en blanc i s’han de començar a escriure.
I és per això que també ens costa dormir a tots els pares.

I a tots els nens que portem a dintre tots els pares.

Aquest era el segon secret.