Associació AFANOC: la casa dels Xuklis

A iniciativa d’un grup d’alumnes de quart curs de la nostra escola, el 8 de juny ens va visitar la Rosa de l’AFANOC Lleida. D’una forma molt divertida i amena la Rosa ens va explicar què és l’AFANOC o Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya. Aquesta entitat va néixer el 1987 a partir de l’experiència vital que van viure un grup de pares i mares que es van trobar en la situació de tenir un fill o una filla ingressat a l’hospital amb diagnòstic de càncer. Es van organitzar per trobar solucions i respostes que milloressin la qualitat de vida dels infants i joves que pateixen aquesta malaltia i la dels seus familiars.

La casa dels Xuklis, per acollir els nens i joves i els seus familiars que han de rebre tractament a Barcelona, la naturalitat i serenitat davant de la malaltia, la necessitat d’empatia i suport davant dels que la pateixen… la Rosa ens va ensenyar moltes coses positives que ben segur ens ajudaran a ser millors persones. A la Festa de l’escola del dissabte 10 de juny es vendran gorres, bosses i articles de l’AFANOC, així com altres objectes per donar suport a aquesta institució.