Visita a l’arxiu de la Paeria

El dijous 9 d’octubre de 2016 els alumnes de quart del Pràctiques II vam visitar l’Arxiu Municipal de la Paeria.

La Iolanda Enjuanes, que n’és l’arxivera, ens va explicar la funció d’un arxiu i els diferents tipus de materials que recullen i la manera en que els conserven  i organitzen. A dins de l’Arxiu en va ensenyar “l’Armari de les cinc claus”, que antigament servia per guardar els documents més importants de la Paeria, custodiats per quatre paers i un secretari. D’un total de 48 calaixos en manca el número 39 i és per això que cada un dels alumnes haurà d’escriure un relat per explicar les possibles causes d’aquesta desaparició .

També vam visitar la morra que es troba al sòtans de l ’edifici de la Paeria, presó en la que passaven l’última nit els condemnats a mort.