RECOMANACIONS PER SANT JORDI 4

Continuant amb les les recomanacions per la Diada de Sant Jordi, aquesta setmana és la llibreria Caselles a Lleida  qui ens recomana un grapat de llibres. Ens ha fet molta il·lusió que volguessin col·laborar amb nosaltres i els hi agraïm enormement. Com en l’article anterior trobareu indicat per a quines edats consideren que poden ser interessants aquestes lectures.

Aquesta és la seva selecció:

Per començar amb l’aventura de llegir (6/7 anys):

Cinc minuts més

Autora: Marta Altés

Ed. Blakie Books

ISBN: 978-84-17552-10-7

Els nens tenen un concepte del temps molt diferent del dels grans. Per a ells el temps no existeix. Només existeix gaudir. Però els adults, sempre amb mil coses a fer, amb pressa per tot, mai no s’ocupen de gaudir el temps com ho fan els menuts. Mai no tenim temps per res: jugar, divertir-nos, compartir… viure!

Els colibrís adormits

Autora: Anne Booth

Ed. La Galera

ISBN: 978-84-24663-84-1

A la Maia li han regalat un llibre nou, El Regne Màgic dels Ocells. Quan l’obre es veu transportada a un lloc meravellós, ple d’ocells magnífics i fades simpàtiques. Però… el malvat Lord Astor vol capturar i tancar els habitants més petits del regne: els colibrís. La Maia haurà de vèncer les seves pors, si vol ajudar els seus nous amics!

Ula i Hop Diminuts fan un amic

Autor: Eric Lilliput

Ed. Alfaguara_Me gusta leer

ISBN: 978-84-2466-384-1

L’Ula i el Hop són diminuts, uns éssers petitons que viuen en secret entre nosaltres. El Dani no sap que la seva nova casa està plena de diminuts, però s’ensuma que hi passa alguna cosa mooolt estranya! Se senten sorolls, les joguines es desendrecen soles… i li sembla que ha vist alguna cosa corrent per l’habitació.

Per totes i tots els que ja estan atrapats per la lectura (8/9 anys):

El tresor perdut (L’Agus i els monstres).

Autor: Jaume Copons / Il·lustradora:  Liliana Fortuny

Ed. Combel

ISBN:  978- 84-9101-412-6

L’Agus ha d’anar a passar uns dies a casa de l’avi i proposa a la Lídia que l’acompanyi, que s’hi divertiran molt. Però quan hi arriben tot està fet un desastre i veuen l’avi trist i desanimat: resulta que li volen enderrocar la casa i l’avi sospita que estan buscant un tresor…, el tresor perdut del besavi! I en aquesta aventura coneixeràs els monstres guanyadors del concurs “Dibuixa el teu monstre”!

La iaia no hi toca.

Autor: José Ignacio Valenzuela  / Il·lustrador:  Patricio Betteo

Ed. Birabiro

ISBN:  978-84-16490-32-5

Com diries estel sense fer servir paraules com rombe o paper? Mmm… Jo, l’únic que sé, és que la meva iaia no hi toca. Ah, i que té la culpa de tot. Sí, de tot! Sempre hi ha algú que té la culpa que ens agradi allò que tant ens agrada, o que no ens agradi allò que mai no ens ha agradat. El cas és que entre el seu pentinat de Darth Vader, la seva obsessió per guayar premis pels poemes que escriu i aquesta mania ridícula de recitar versos a ple pulmó quan baixo de l’autobús escolar, entre riallades i amb cara de voler desaparèixer (només per obligar-me a entrar ràpid a casa seva), jo també m’estic tornant boig.

El curiós cas del Castell Billinghurst.

Autor: David Fernández  / Il·lustrador:  Albertoyos

Ed. Baula

ISBN:  978-84-479-3763-9

Per primera vegada, les set pedres precioses més valuoses de tot el món s’exhibeixen al castell Billinghurst. D’una en una, van desapareixent de manera misteriosa. Els nois i noies de l’Escola de Detectius Avant comencen la seva investigació entre ornitòpoters i autòmats, però el cas es complica quan el cap de seguretat del castell els prohibeix d’entrar-hi. Descobriran qui és el lladre abans que robi l’última de les pedres?

Per a qui ja està malalta o malalt de llibres (10/11 anys):

Els menjamitjons

Autor: Pavel Šrut/ Il·lustrador: Galina Miklínová

Ed. Mosaics Llibres

ISBN: 978-84-942702-4-6

Molts de nosaltres cada dia al vestir-nos ens topem amb el mateix problema: per més que busquem al calaix només trobem un mitjó de cada parella. Què o qui és el responsable de la desaparició dels mitjons?

Aquest llibre, amb moltes rialles, us donarà la resposta….

L’àvia Pirata

Autora: Assumpta Mercader i altres / Il·lustrador: Pepe Palma

Ed. Edicions del Pirata

ISBN: 978-84-17207-14-4

La Mariona i en Roger són a punt d’endinsar-se en una increïble aventura. Quan arriben a la mansió de la seva àvia, descobreixen el secret més ben guardat de la família: que l’àvia en realitat és una pirata! Una novel·la de pirates, amb moltíssimes il·lustracions fantàstiques, que enganxa des de la primera pàgina i que permet descobrir part de la mitologia de la costa catalana. Una decidida àvia pirata manant a tota una tripulació de pirates? On ens durà això?

Cien pasos para volar

Autora: Giuseppe Festa  / Il·lustrador: Pepe Palma

Ed. Duomo ed.

ISBN: 978-84-17128-15-9

Lucas perdió la vista de niño. Ama la montaña donde sus agudos sentidos le muestran un mundo desconocido para los demás. El viento trae perfumes y rumores, que apenas percibimos, pero Lucas los conoce casi mejor que a sí mismo.

El camino de Lucas se cruza con el de Céfiro, un águila secuestrada por unos cazadores furtivos. Todo parece perdido, pero la naturaleza está llena de pistas y es capaz de revelar la verdad a aquellos que saben escuchar y ver con otros ojos.