Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP 2024

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) – 30 de gener – és un dia molt important per a nosaltres i aquest dilluns hem fet la cloenda del treball pel DENIP 2024.

Enguany cada cicle ha descobert una activista que ha tingut com a prioritat a la seva vida lluitar pels drets fonamentals de les dones i dels humans.

• Educació Infantil – NADIA NADIN: va sobreviure a una dura infància a l’Afganistan amb el seu pare, general de l’Exèrcit Nacional Afganès, que va ser assassinat pels talibans quan Nadia tenia 12 anys. La seva mare va decidir escapar de l’Afganistan; es van amagar en un camió i van arribar a Dinamarca. La Nadia es va convertir en la primera nacionalitzada danesa a jugar a la selecció de Dinamarca.
  • Cicle Inicial – YUSRA MARDINI: nedadora siriana, que resideix a la ciutat alemanya de Berlín. Va representar a l’Equip Olímpic de Refugiats als Jocs Olímpics de 2016 i 2020, celebrats a Rio de Janeiro i Tòquio, respectivament. És germana Sarah Mardini, activista dels drets humans.
  • Cicle Mitjà – ANGELA DAVIS: professora i activista afroamericana que treballa pels drets de les dones i les minories.
  • Cicle Superior – NASRIN SOTOUDEH: advocada iraniana empresonada per defensar els drets de les dones i els infants al seu país.

Per fer la cloenda del DENIP ens hem reunit al pati per explicar-nos les seves vides, convertint-nos per uns instants en les seves narradores. Per aquest motiu podreu veure en les imatges que cada cicle ha creat una careta en representació de cada una.

Des de l’escola defensem i enfortim dia a dia els valors de la cura, el respecte i la solidaritat i creiem que tots els dies de l’any han de ser DENIP!

Podeu veure algunes fotografies i vídeos de la trobada clicant la següent imatge:

Us deixem alguns enllaços al voltant d’educar en la pau, per si són del vostre interès:

Convivència Positiva: espai web del Servei Escola i Famílies.

Una comunitat educativa restaurativa i resilient: Aquest espai incorpora recursos per fomentar l’enfocament restauratiu a l’escola i amb les famílies, destaquem els següents:

Fundipau: Fundació per a la pau