El passat 17 de novembre es va celebrar la segona reunió del Consell dels Infants d’aquest curs. Els representants de les classes de 2n a 6è es van tornar a trobar per compartir les idees, propostes i preocupacions que havien recollit a les seves aules, amb l’objectiu de continuar millorant la nostra escola entre tots i totes.
La reunió va començar amb algunes informacions importants per part del director, en Jordi. Es va explicar que totes les aules de l’escola es pintaran abans de les vacances de Nadal, fet que pot comportar canvis temporals d’aula. També es va donar una bona notícia: gràcies al suport de l’AFA, s’instal·laran 10 ventiladors de sostre a diferents classes per ajudar a combatre la calor.
Tot seguit, es va recordar el funcionament del Consell: cada reunió queda recollida en una acta i totes les propostes es registren en un document de seguiment que permet saber si una petició ja s’ha fet, està en procés o s’està estudiant. Això ajuda a donar continuïtat a les idees de l’alumnat.
Durant la ronda de paraules, van sorgir moltes propostes relacionades amb el pati, les aules i els lavabos. Alguns dels temes més destacats van ser:
-
La necessitat de millorar el material del pati, com joguines, taules de pícnic, bancs o una nova taula de tennis taula.
-
La petició de tenir més llibres a les biblioteques d’aula, proposta que es farà realitat gràcies a una compra que comptarà amb el suport de l’AFA.
-
La preocupació per l’estat dels lavabos: aixetes espatllades, massa pressió de l’aigua o l’ús excessiu de paper. Es va insistir en la importància de fer-ne un bon ús entre tots i totes.
-
Propostes per fer l’escola més segura, com protegir les cantonades de les finestres, arreglar marcs de fusta que fan estelles o revisar persianes i llums que no funcionen bé.
-
La demanda de més cortines a les aules, ja que el sol fa reflex a la pissarra i obliga a abaixar les persianes del tot. Aquesta petició es farà arribar a l’Ajuntament.
També es van comentar altres temes com l’ordre de l’espai d’objectes perduts, la cura de les instal·lacions, la neteja del rocòdrom o la presència de burilles i vidres al pati després del cap de setmana.
Quan la reunió ja arribava a les 10 del matí, la majoria de representants van tornar a classe. Les alumnes de 6è van aprofitar per compartir algunes propostes més, que també han quedat recollides a l’acta.
La trobada va acabar amb l’agraïment a tots els nens i nenes participants per la seva implicació, el respecte i les ganes de millorar l’escola. A la propera reunió es farà seguiment de les accions que ja s’han pogut dur a terme.
Gràcies al Consell dels Infants per fer sentir la veu de tot l’alumnat!
A continuació teniu l’acta d’aquesta reunió








