INAUGURACIÓ DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR VALENTÍ GUBIANAS

El passat dimarts 19 de novembre vam fer la inauguració de la biblioteca de la nostra escola. A ella ens van acompanyar: l’alcadessa, la regidora d’educació, l’Alba  i la tècnica d’educació de l’ajuntament,la Merçè,.A més a més , la Pilar i el Fernando del CRP de Sant Boi, l’Alfons (inspector d’educació), la Montse, la Mª José i la Mònica (biblioteca Pilarín Bayés), Anna Sancho(institut Montpedrós), les mames de la comissió de la Biblioteca i els bibliodelegats ,l’Estefania (AFA) i en Valentí Gubianas (il.lustrador).

Durant l’acte, vam poder  gaudir de la lectura d’alguns paràgrafs de llibres triats pels alumnes, des dels més petits de l’escola fins als més grans.

La biblioteca de l’escola Pla de les Vinyes fa uns quatre cursos que funciona com a tal. Però no tenia nom i simplement era la Biblioteca de l’escola. Ja feia uns cursos que buscavem un nom, però  no acabavem de decidir-nos.

Per casualitat va caure en les nostres mans un llibre que llegien els alumnes de 4t: Un somni dins el mitjó. L’il·lustrador d’aquest llibre era el Valentí Gubianas. Ens vam posar en contacte amb ell perquè ens expliqués com feia les il·lustracions, que ens agradaven molt. Va venir a l’escola i ens ho va explicar, i és més, el vam veure dibuixar en directe. Tant mestres com alumnes vam quedar impressionats! A partir d’aquí vam establir una relació i ha vingut en diferents ocasions a l’escola. És a partir d’aquí que sorgeix la idea de posar-li el seu nom a la nostra biblioteca.

La Biblioteca Valentí Gubianas pretén ser el cor de l’escola, i en ella es fan diferents activitats que es van ampliant i millorant cada any.

La Biblioteca Valentí Gubianas és un lloc que convida a la recerca, a llegir, a fomentar la curiositat, a provocar nous interessos, possibilita la profundització en temes específics i així acompanyar en el procés d’aprenentatge dels reptes i projectes… En definitiva, és un espai que convida a gaudir de la lectura i on els infants es troben a gust i tenen ganes de ser-hi!

El curs passat, amb la voluntat de convertir l’escola en un gran espai lector, vam estrenar uns espais de lectura informal: la saleta al primer pis, el jardinet al segon, l’espai verd de lectura al pati de primària, l’espai comú situat al vestíbul de l’escola, i el sofà taronja a infantil. Tots aquests espais disposen de materials de lectura diversos del fons de la biblioteca de l’escola, que es van renovant periòdicament.

En definitiva, l’escola és un gran espai lector que convida als infants a gaudir amb la lectura.

Per fer aquest vídeo, hem comptat amb l’ajuda dels nostres alumnes (Pol D. i Joel A.) de 6èB.