Inici

COMENCEM AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL!!!

Aquest curs 2018-19 hem estrenat ambients. Dos cops per setmana, després del pati, les aules i la sala de psicomotricitat es transformen en ambients d’aprenentatge on s’ofereixen diferents propostes i materials perquè els infants juguin, experimentin, manipulin i descobreixin.
Ambients que provoquen i generen preguntes perquè… Llegeix més»

AMBIENT DE PECES SOLTES

El joc a part de ser una de les activitats més gratificants per als infants, és també un moment ideal per al descobriment i l’aprenentatge. Durant el joc els nens i nenes investiguen, manipulen, proven, descobreixen, posen el joc les seves capacitats, escenifiquen situacions, expressen… Llegeix més»

AMBIENT DE CIÈNCIES

A l’ambient de ciències,  gaudim d’un grapat de propostes per investigar, experimentar, manipular i descobrir.
L’obrador de la sorra és una de les propostes més atractives. És fàcil observar els infants molt concentrats tot experimentant amb la textura de la fina sorra de la platja. La… Llegeix més»

AMBIENT D’ART

En aquest espai  d’aprenentatge, els infants poden desenvolupar diferents habilitats i capacitats globalitzades,  relacionades  amb el coneixement d’un mateix i dels altres , comunicació i llenguatge, descoberta de l’entorn,  entre els quals es poden destacar els següents objectius del currículum:

AMBIENT DE CONSTRUCCIONS

Construir és un procés creatiu on intervenen diferents capacitats, estratègies i recursos.  A l’ambient de construccions ,els nostres infants es converteixen en petits arquitectes on  poden fer les seves pròpies creacions tant individuals com en grup.  Els infants troben diversos materials que els permeten desenvolupar… Llegeix més»

AMBIENT DE COMUNICACIÓ

 
En l’ambient de comunicació els infants troben tot d’activitats i propostes pensades per despertar l’interès del món de les lletres i afavorir la comunicación amb el grup d’iguals en un ambient ric en estímuls i propostes variades.

  • Jocs amb lletres de diferents mides i en diferents soport per… Llegeix més»

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

El joc simbòlic, és el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. A través… Llegeix més»

AMBIENT DE COS I MOVIMENT

L’ambient de cos i moviment convida als nens i les nenes a dur a terme activitats en les quals és el propi cos el vehicle d’aprenentatge.
És un espai que afavoreix el desenvolupament de les possibilitats motrius, expressives i creatives dels infants a partir del moviment… Llegeix més»

AMBIENT EXTERIOR

Consisteix en l’ús de l’espai exterior com un lloc educatiu que ofereix múltiples opcions per a l’aprenentatge significatiu. Grups homogenis, amb alumnes de diferents edats amb un context ple d’estímuls per a la creació de noves relacions socials.
Amb l’acció de construir, el nen està treballant… Llegeix més»

4t VA AL POBLE ESPANYOL

El dia 11 de febrer els alumnes de 4t de primària vam anar a visitar el Poble Espanyol.
En arribar es van presentar els monitors i les monitores i vam esmorzar a la carpa de la Plaça Major.
En acabar d’esmorzar, vam visitar la Júlia que ens… Llegeix més»

AULA D’ACOLLIDA I EL COR DE XAI

Els nens i nenes d’Aula d’Acollida, aprofitant que a la nostra classe estem estudiant l’aparell circulatori, hem fet l’observació d’un cor de xai.
Hem pogut comprovar que el cor té dues cares i vasos sanguinis que entren o surten ( arteries i venes). Pel color hem… Llegeix més»

P3 FA PSICOMOTRICITAT

Aquí podeu veure en uns vídeos que bé s’ho passen els nens i nenes de P3 a les sessions de psicomotricitat.

MATEMÀTIQUES MANIPULABLES A 3r

Hi ha una frase de Confuci que diu: “Digues-m’ho, i ho oblidaré. Mostra-m’ho i ho recordaré. Involucra’m i ho aprendré”.
Nosaltres, a l’Escola Pere Lliscart, estem convençuts d’això, i ho intentem aplicar en l’ensenyament curricular diari.
En el cas de les matemàtiques, dediquem una sessió setmanal a aplicar els coneixements adquirits posant-los en pràctica. Fem servir diferents materials que fan que els alumnes puguin manipular per resoldre problemes, fer construccions o simplement gaudir d’aprendre jugant.
La sessió es realitza amb dues mestres a l’aula, agrupem els alumnes en 6 grups heterogenis , que van rotant setmanalment en diferents racons.
Cada racó té uns materials determinats amb uns objectius els quals s’aconsegueixen mitjançant la manipulació, la prova i error i el treball en equip.

En aquest cas, els alumnes reconeixen els valors dels nombres, i formen diferents quantitats descomponen en unitats, desenes, centenes i unitats de milers.

Treballant amb els seus companys, escoltant-se i arribant a acords, posant en pràctica els seus coneixements de matemàtiques, però també de llengua, ja que han d’argumentar les seves decisions.

En aquesta imatge podem veure que fan servir un àbac, assignen a cada color i posició un valor i així poder formar un nombre .
D’aquesta manera, no només aprendran matemàtiques d’una manera més dinàmica i motivadora, sinó que practiquen la col·laboració, la companyonia i les habilitats lingüístiques.

Mestres de 3r

6è FA CINEMA


Amb la col·laboració del centre de Creació Multimèdia Torre Barrina i Cine Phone, els alumnes de 6è ens convertim en actors, guionistes, directors, càmeres, maquilladors…desenvolupant tots el nostre rol correctament per aconseguir que el nostre curt surti d’allò més bé. Ens sentim com a professionals del cinema i satisfets per la feina d’equip ben feta.

6è VISITA EL YOMO









Avui, 26 de febrer hem tingut l’honor de participar al Youth Mobile Festival (YoMo), el festival més gran dedicat a la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art, el disseny i les matemàtiques per a joves.
Al estand de l’Ajuntament, i en el marc del nostre projecte Tàndem amb Torre Barrina i Cine Phone, hem entrevistat a l’alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, al coordinador general del YOMO (sr. Hoffman) i a en Lluis Esteve, representant de l’Ajuntament. També hem gravat les imatges que formaran part d’un documental sobre aquest gran esdeveniment. Després hem gaudit de les activitats interactives que oferien els expositors.
Una jornada en la que l’aprenentatge competencial ha estat el protagonista.

CONCERT DE NADAL 2018

 
Ja podeu veure el concert de Nadal dels vostres fills i filles. Volem agrair la col·laboració del centre Multiumèdia de Torre Barrina, els quals ens han deixat el material necessari per tal que  els nostres alumnes de sisè fossin els encarregats de filmar l’actuació ,… Llegeix més»

P3C FA PINTURA ECOLÒGICA

Els nens i les nenes de la classe dels llops hem après a fer pintura ecològica amb materials de la nostre vida quotidiana: sabó, especies alimentaries, guix,… ha sigut molt divertit i interessant! i mireu quins dibuixos mes bonics hem fet!

P3 I LA LLIURE CIRCULACIÓ

Mireu com aprenem i ens divertim els nens i nenes de P3 en els espais de la lliure circulació del matí.

P4 I EL MÓN DE LES LLETRES

Els nens i les nenes de P4 ens apropem al món de les lletres a partir de jocs manipulatius i molt divertits, aquí en podeu veure uns quants, esperem que us agradin!!