Diagnosi (punts forts, punts febles…)

DIAGNOSI – ANÀLISI DE LA SITUACIÓ DEL CENTRE

Eines utilitzades en la diagnosi

En el centre s’han utilitzat tres eines diagnosis diferents: Al 19-20 amb l’eina dels ítems del Pla TAC, al 20-21 amb l’eina dels ítems del Pla TAC i al 21-22 amb l’eina de Selfie. També es va fer una enquesta sobre usos de les tecnologies a les famílies.

Aspectes destacats de la diagnosi

Els aspectes que destaquen d’una forma cabdal al centre són: l’accés a internet (C3), els recursos educatius que els docents busquen a internet (E1), la quantitat de dispositius digitals que poden fer servir els alumnes (C8), l’accés que té el professorat a les possibilitats de formació permanent sobre l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals (D2), la col·laboració entre l’alumnat amb les tecnologies digitals i per últim el comportament responsable de l’alumnat quan fan servir internet.

Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi

Com a punts forts i febles segons cada apartat tenim:
Lideratge.
Entre punts forts que trobem a la secció de lideratge destaquen: les noves formes d’ensenyament amb les tecnologies digitals (A3), el desenvolupament de l’estratègia digital que ha comptat amb gran col·laboració del professorat (A2) i també el respecte dels drets d’autor i les llicències d’ús en utilitzar tecnologies digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge (A5).

El principal punt feble que trobem a la secció de lideratge és que al professorat li manca temps per explorar com millorar el seu mètode d’ensenyament amb tecnologies digitals (A4).

Col·laboració i xarxes.

Entre punts forts que trobem a la secció de col·laboració i xarxes destaquen principalment la  col·laboració amb altres entitats (B3) perquè el centre és una escola amb el programa Erasmus. També destaca força el debat sobre l’ús que realitza l’alumnat amb el professorat sobre els avantatges i desavantatges d’utilitzar la tecnologia per l’aprenentatge (B2).

Com a punt feble que trobem a la secció, destaca l’avaluació dels progressos en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.

Infraestructures i equips.

Entre punts forts que trobem a la secció d’infraestructures i equips destaquen l’accés a internet per als processos d’ensenyament i aprenentatge (C3). La quantitat de dispositius digitals que són propietat del centre i estan a la disposició de l’alumnat i de les propostes pedagògiques dels mestres (C8). També els dispositius digitals per l’ús al centre (C2).

El punt feble que trobem més destacat és l’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.

Desenvolupament personal continu.

El punt fort que destaca a la secció de desenvolupament personal continu, és la participació en la formació permanent quant a l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals (D2).

El punt feble que trobem més important en aquesta secció és l’intercanvi d’experiències dins del centre sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals (D3).

Pedagogia: suports i recursos.

Entre punts forts que trobem a la secció de pedagogia, suports i recursos destaquen: Els recursos educatius digitals que el professorat busca a internet (E1) i l’elaboració de recursos propis per reforçar el mètode dels docents (E2) .

El principal punt feble que trobem a la secció és l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat (E3)

Pedagogia: implementació a l’aula.

Entre punts forts que trobem a la secció de pedagogia implementació a l’aula destaquen tres la col·laboració de l’alumnat amb tecnologia per treballar en equip (F5). L’ús de les tecnologies digitals per adaptar el mètode d’ensenyament a les necessitats individuals de l’alumnat per part dels mestres (F1) i la realització d’activitats d’aprenentatge que motiven l’alumnat (F4).

El punt feble que més destaca és la realització de projectes interdisciplinaris fent servir les tecnologies digitals (F6).

Pràctiques d’avaluació.

Entre punts forts que trobem a la secció de pràctiques d’avaluació destaquen: utilització de dades digitals sobre alumnes concrets per millorar la seva experiència d’aprenentatge (G9) i en l’ús de tecnologies digitals per a finalitats d’avaluació (G7).

El punt feble que més destaca en aquesta secció és l’ús de tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat (G3).

Competències digitals de l’alumnat.

Entre punts forts que trobem a la secció de competències digitals de l’alumnat destaquen, el comportament responsable dels alumnes quan fan servir internet (H2),  l’aprenentatge de la forma d’actuar correctament i amb seguretat quan es fa servir internet (H1).

Dels punts febles d’aquesta secció en destaquen dos. L’aprenentatge de llenguatges de programació al centre (H11)  i l’aprenentatge de donar crèdit al treball d’altres persones que han trobat  a internet.