Tertúlies literàries dialògiques

El funcionament de les tertúlies dialògiques es basa en els 7 principis de l’Aprenentatge dialògic i es desenvolupen en base a les millors creacions de la humanitat en els diferents camps: des de la literatura, l’art, la música o la ciència.

A través de les tertúlies dialògiques es potencia l’apropament directe de l’alumnat sense distinció d’edat, gènere, cultura o capacitat a la literatura clàssica universal i al coneixement científic acumulat per la humanitat al llarg del temps

A cada sessió l’alumnat exposa la seva interpretació sobre el que s’està treballant a la tertúlia dialògica (un text literari, una obra d’art, una peça musical, una aportació matemàtica, etc). Així, expressa a la resta del grup allò que li ha cridat l’atenció  per algun motiu, relacionant la seva reflexió amb els diàlegs i aportacions de les tertúlies prèvies, exposant la seva reflexió crítica.. A partir de la participació de totes i tots els estudiants generen un intercanvi de reflexions que permet aprofundir en el contingut de la tertúlia promovent a la vegada la construcció de coneixements.

A l’escola vam començar a realitzar les tertúlies literàries dialògiques el curs 2009-2010. L’èxit d’aquesta actuació s’està concretant en una millora notable als resultats en lectura, comprensió lectora, capacitat de reflexió i d’argumentació i expressió oral, entre altres. Actualment fem les tertúlies literàries des de P4  fins a 6è.

CURS LLIBRE CLÀSSIC
P4 i P5 El Cavall de Troia
Resultado de imagen de cavall de Troia llibre infantil
Primer de primària El llibre de la jungla

Resultado de imagen de el llibre de la jungla

Segon de Primària El conte de Nadal

Resultado de imagen de el conte de Nadal

Robinson Crusoe

Resultado de imagen de Robinson crusoe la galera

La  volta al món en 80 dies

Resultado de imagen de la volta al mon en 80 dies la galera

Tercer de Primària L’Odissea

Resultado de imagen de L'Odissea

Quart de Primària Don Quijote

Resultado de imagen de Don Quijote edebé

La Gitanilla

Resultado de imagen de la gitanilla cervantes

Cinquè de Primària L’Eneida

Resultado de imagen de L'Eneida

Sisè de Primària Romeo i Julieta

Resultado de imagen de Romeo i julieta llibfre

La Ilíada

Resultado de imagen de La Ilíada

El Lazarillo de Tormes

Resultado de imagen de lazarillo de tormes edebé

Per què llegeixen clàssics de la literatura Universal?

Les obres clàssiques de la literatura universal són aquelles que la humanitat ha arribat a un consens universal que reconeix la seva qualitat i la seva aportació al patrimoni cultural. Són obres que perduren al llarg del temps i que, per molt que passin els anys, no passen de moda. Aquestes obres plantegen i tracten amb molta profunditat els grans temes que ha preocupat i continuen preocupant a la humanitat, els grans temes universals, sigui quina sigui la cultura o l’època de les persones que la llegeixen.