DIAGNOSI

A principi del curs 2021-2022 vam realitzar la diagnosi per comprovar l’ús pedagògic i organitzatiu de les eines digitals.

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat els següents recursos:

• Enquesta a les famílies.

• L’eina SELFIE

• Valoració dels resultats de l’enquesta.

• Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.

DIAGNOSI

Al principi del curs 21-22 vam realitzar l'enquesta selfie als docents de l'escola i a l'alumnat (de 4t a 6è).

Els resultats del “Selfie” ens permeten establir un diàleg dins de la comunitat escolar, a més a més és una bona base per identificar i analitzar els punts forts i els dèbils, així com crear un pla escolar d’actuació en relació a l’ús de les tecnologies digitals per donar recolzament a l’aprenentatge.

Per veure els resultats cliqueu al següent enllaç.

SELFIE

S'ha fet una enquesta a una mostra representativa de les famílies del centre (membres de l'AFA, delegats i/o representants de famílies del Consell Escolar) per rebre informació en aspectes referents a les plataformes de comunicació digitals (web, classroom, TPVescola, missatgeria, ...).

S'ha pogut extreure la següent informació:

Sobre la comunicació

. Les famílies valoren positivament la comunicació amb el centre, i creuen que aquesta és àgil i fluida.

. També valoren positivament rebre els informes dels seus fills i filles als seus correus electrònics. És una manera ràpida de tenir l'informe a casa.

Sobre la web i els blocs

.Una part considerable de famílies visiten força sovint la web.

. Aquestes creuen que la pàgina web i els blocs són clars, ordenats i estan actualitzats. La resta de famílies entra poc o gens, solen entrar més les famílies d'educació infantil i cicle inicial i ho fan per mirar les fotos. Caldrà incentivar més a les reunions d'inici de curs per a què es subscriguin i entrin habitualment a veure la web i els blocs on els docents van penjant articles relacionats al dia a dia de l'escola.

Sobre els documents de centre

. Les famílies creuen que és fàcil accedir als documents del centre i són fàcils de poder consultar.

Sobre el nostre EVA (Google Classroom)

Pels comentaris que han anat fent algunes famílies, detectem que no coneixen prou bé què és el Classroom i perquè l'utilitzem al centre. Caldrà incentivar a les reunions d'inici de curs i facilitar-ne tutorials i explicant molt bé perquè utilitzem aquesta eina i en quins moments.

Altres qüestions

. Les famílies diuen que intenten controlar l'horari que utilitzen les noves tecnologies els seus fills o filles, però que és un tema costa una mica.

. I finalment valoren positivament les xerrades que es proposen des de l'escola sobre ciberseguretat per alumnes i famílies. És un bon recurs per conèixer la problemàtica de no fer un bon ús de les noves tecnologies.