Salut

Malalties

Quan el vostre fill/a estigui malalt, cal que passi el període de convalescència a casa.

S’ha de procurar qua a l’escola no s’hagin d’administrar medicaments. Si és imprescindible, cal portar una autorització detallada i signada pels pares on hi constin el nom del nen, del medicament, la dosi i l’hora que se li ha d’administrar. Si no és així, no podrem administrar-li.

Si el medicament és més fort que un analgèsic o és un tractament de llarga durada, és imprescindible portar la recepta del metge.

A l’escola, s’administrarà parecetamol en cas de que les famílies hagueu signar l’autorització per fer-ho i que no se us pugui localitzar.

És important que el centre tingui els telèfons de contacte actualitzats, i que en tinguem més d’un per si en aquell moment, algun no està operatiu.

En cas de no localitzar la família i si es creu necessària una consulta mèdica, l’escola avisarà un taxi o una ambulància per dur el nen/a a un centre mèdic o hospital.

Al.lèrgies

Si el vostre fill/a pateix algun tipus d’al·lèrgia o malaltia crònica, és molt important que ho comuniqueu als seu tutor/a i li doneu una còpia de l’informe mèdic que ho acredita.

Si es tracta d’alguna al·lèrgia alimentària, els mestres ho comunicaran als responsables del menjador.

Cal que comuniqueu a secretaria i al mestre tutor els canvis que es donin, tant si és per adquisició d’una nova al·lèrgia com, si al contrari, ha deixat de patir-la. És molt important que aquestes dades estiguin contínuament actualitzades.

Polls

En el cas que detectem o se’ns informi d’algun cas de polls, el tutor/a informarà les famílies del grup mitjançant un e-mail perquè revisin els caps i facin el tractament si és necessari.

Us recordem que la responsabilitat de la higiene dels nens i nenes és de les famílies.

Recordeu que els nens i nenes han de venir amb els caps sense paràsits a l’escola i que cal anar revisant-los periòdicament per tal de prevenir el contagi.

Sabem que no és fàcil eliminar la parasitació i que fer-ho requereix temps i perseverança. Si no ho fa tothom, el problema és de difícil solució.

Els esmorzars

El menjar que doneu als alumnes per l’estona del pati, cal que sigui l’adequat a cada nen/a. Si els en poseu massa, pot ser que el llencin per això és important que acordeu amb ells les quantitats. Recomanem que els poseu menjar saludable com ara un petit entrepà, peça de fruita, fruits secs,… i és millor evitar la brioixeria industrial.

Celebracions

Per celebrar els aniversaris a l’escola, s’ha de parlar abans amb el tutor/a del grup per tal que ho tinguin previst.

Els esmorzars han de ser saludables: Petits entrepans, fruita, coques,… també podeu portar croissants i ensaïmades però que no siguin industrials. No es poden portar llaminadures ni begudes, cada alumne disposa de la seva ampolla d’aigua. Cal portar tovallons de paper.