Dia Mundial d’Internet

Aprofitant el dia Mundial d’Internet, 17 de maig del 2022, us deixem una sèrie de recomanacions amb l’objectiu de fomentar l’ús responsable de les tecnologies:

• Feu un bon ús de les tecnologies, ja que els nens i els joves imiten els membres de la família.
  • Reforceu els hàbits saludables en l’ús de les tecnologies, com ara adoptar una bona postura i mantenir una distància adequada respecte de les pantalles o ajustar el volum i la brillantor del monitor, entre d’altres aspectes.
  • Escolliu els programes, pel·lícules, videojocs o dibuixos tenint en compte que el contingut sigui adequat a l’edat.
  • Acompanyeu els vostres fills quan miren la televisió per poder comentar els programes i ensenyar-los a analitzar-ne els continguts.
  • Sigueu contundents amb els continguts “tòxics”, per exemple, amb la violència o el sexisme.
  • Procureu que els dispositius es facin servir en espais comuns de la casa i mai en habitacions amb la porta tancada.
  • Tingueu en compte la maduresa dels vostres fills abans de comprar-los un mòbil. En cas de necessitar-lo, l’edat recomanada és a partir dels tretze anys, ja que abans no tenen prou criteri per utilitzar-lo adequadament.
  • Utilitzeu contrasenyes, antivirus o sistemes de control parental com a mesures de seguretat dels dispositius tecnològics per bloquejar-los l’accés a continguts inadequats.
  • Planifiqueu i limiteu l’horari d’ús de qualsevol aparell tecnològic, fent-los reflexionar sobre el temps que hi dediquen perquè s’adonin que les activitats que deixen de fer poden ser tant o més interessants que les tecnològiques.
  • Pacteu les normes d’ús dels aparells tecnològics que utilitzen els fills com, per exemple, on i quan els poden fer servir o l’ús compartit entre tota la família, entre d’altres.
  • Jugueu amb els vostres fills a jocs o altres aplicacions que suposin l’ús de tecnologies digitals, així veureu si s’adeqüen a la seva edat i maduresa.
  • Eviteu fer servir aparells tecnològics durant els àpats (televisor, mòbil, tauletes, etc.) per mantenir aquest espai com un moment de relació i comunicació familiar.
  • Incorporeu l’hàbit familiar de no fer servir tecnologies una hora abans d’anar a dormir, ja que estimulen l’activitat mental i dificulten el son.
  • Parleu obertament amb els vostres fills sobre com actuar davant dels continguts inapropiats que es poden trobar a Internet.
  • Ensenyeu-los a valorar els diners que costen els aparells tecnològics i les despeses que comporten (consum, jocs, aplicacions).