L’Escola Casas per l’alimentació sana i de proximitat

L’Escola Casas ha aconseguit el certificat Bo, Sa i D’aquí, un distintiu que atorga la Generalitat pel compromís del amb l’alimentació sana, sostenibile i de proximitat. L’objectiu és fer difusió dels menjadors escolars que:

– Treballen amb productors i comercialitzadors del país.

– Tenen com a missió fer arribar els aliments de proximitat dels nostres camps i de la nostra mar als menjadors de les escoles de Catalunya.

Els millors músics joves de Catalunya són ambaixadors d’aquest model de proximitat on la qualitat sempre va per endavant del preu. En el nostre cas la Cantautora Suu participarà a l’acte d’entrega del diploma a l’Escola Casas i farà un petit concert pels infants el 26 de gener, durant l’espai migdia.

Des de l’AFA de l’Escola Casas hem apostat des de sempre per millorar la qualitat del menjador escolar i hem col·laborat amb l’escola i l’empresa proveïdora en el disseny dels menús. Per això ens omple d’orgull aquesta distinció que reconeix que s’ha fet una bona feina en aquest camp.

Sabeu per què és important el consum de proximitat?

• Va molt lligat al consum del producte fresc, de temporada i amb les màximes propietats nutritives.
  • Ajuda a reduir els costos energètics de transport.
  • Contribueix a mantenir les petites explotacions familiars agràries i ramaderes i a evitar l’abandonament de zones forestals.
  • Beneficia l’economia circular.
  • Ajuda al medi ambient i a la conservació d’espècies agroalimentàries autòctones en perill de desaparició.
  • Fomenta el desenvolupament i la coneixença del nostre territori.