Es busquen pares i mares per formar part del Consell Escolar

Si sou pares o mares inquiets amb ganes de jugar un paper actiu en l’educació dels vostres fills, ara teniu l’oportunitat de presentar-vos com a candidats a les eleccions al Consell Escolar de l’escola.

Per què és important la participació de les famílies en el Consell Escolar? Doncs perquè en aquest òrgan no només es discuteixen grans temes com el projecte educatiu, la programació i el pressupost anual de cada curs, sinó que també s’hi avalua el funcionament del centre, es parla dels conflictes que hi pugui haver no només a les classes, sinó al pati, a l’espai migdia, etc., és l’òrgan que aprova des de les extraescolars fins al proveïdor del menjar de l’espai migdia… En resum, és el lloc on cal anar si es volen canviar les coses. Però per fer això, calen pares i mares que en vulguin formar part, esclar.

En aquesta pàgina de l’escola trobareu totes les funcions del Consell Escolar, i els membres actuals. I en aquesta pàgina del Departament d’Educació trobareu la normativa i el calendari electoral. A aquells que vulgueu ser candidats, us interessarà saber que:

• Teniu temps fins al 15 de novembre per presentar la candidatura.
  • Aquest és el document que heu d’omplir i dur a la Secretaria de l’escola.

Si sortiu elegits, passareu a ser membres del Consell Escolar juntament amb els altres representants del centre. El Consell Escolar es reuneix unes 6 vegades al llarg del curs, i els seus membres es renoven cada 4 anys. El següent esquema mostra qui són els membres que en formen part:

I recordeu que, us hi presenteu o no, el vostre vot el dia de les eleccions és imprescindible per fer que el pròxim Consell sigui el màxim de representatiu possible!

Fotografia de bernat… a Foter.