El mètode Glífing: aprendre a llegir de forma àgil i divertida

L’habilitat lectora incideix de forma decisiva en l’aprenentatge, la capacitat d’assumir coneixements i en el rendiment escolar. Tenint en compte la seva importància, l’Escola Casas, en col·laboració amb l’AFA, ofereix als alumnes, des d’Infantil fins a 2n de Primària, una eina innovadora per a que els infants aprenguin a llegir de forma àgil i divertida. Es tracta del mètode Glifing.

El Glifing és un mètode d’entrenament de la lectura mitjançant un videojoc que s’adapta al nivell i avança al ritme que cada infant necessita. La tecnologia possibilita un format atractiu per a les nenes i els nens, que s’animen a seguir les sessions, cadascuna de les quals combina entrenament i comprensió lectora, curses de lectura, jocs de memory amb paraules i altres tipus d’entreteniments que contribueixen a augmentar l’agilitat de cada infant. El tipus de contingut varia no només segons el nivell, sinó també segons l’edat: “Si tens un nen de sisè que llegeix com un de primer, no hi pots posar la Caputxeta Vermella”, explica la psicòloga Montserrat Garcia, creadora d’aquest mètode, en una entrevista a El Punt Avui.

La psicòloga catalana va començar a desenvolupar aquest mètode amb la Universitat de Barcelona (UB) per ajudar el seu fill dislèxic. Al cap de poc temps, es va adonar que servia per millorar la velocitat de lectura, la comprensió i la memòria de tots els nens i nenes, fos quin fos el seu nivell. L’efectivitat del Glifing, comprovada científicament, ha fet que ja el facin servir en més de 20 països. El mètode acaba de ser reconegut pels premis SEK Lab Awards com una de les start-ups més innovadores en el camp de l’educació.

Conegueu aquí més sobre el Glífing