L’empresa de cuina rep la certificació Sense Gluten

Recentment, l’empresa de cuina que s’encarrega de preparar i servir els dinars a l’Escola Casas, 9 Natural Cuina, ha rebut l’acreditació Sense Gluten que atorga l’Associació Celíacs de Catalunya a través del seu programa “Restauració sense gluten”. Això ha estat possible gràcies a la seva col·laboració i sobretot a la feina d’unes quantes famílies de l’escola molt implicades en millorar un aspecte de l’espai migdia que, malgrat la seva importància, restava pendent. Gràcies a tots ells ara l’espai migdia és un espai més segur pels nens i nenes celíacs de l’escola, els d’ara i els que vindran!

En què consisteix aquesta acreditació? Dit breument, certifica que es compleixen els protocols de seguretat alimentària en l’elaboració i servei de productes sense gluten. Per aconseguir-la cal passar per un procés de formació del personal a càrrec de l’Associació, que també s’encarrega de supervisar les instal·lacions, revisar el protocol i assessorar en el que calgui, durant el procés d’acreditació i també després. Cal no abaixar la guàrdia! És per això que, a més de tot això, l’acreditació es renova anualment.

La celiaquia és una malaltia crònica en la qual el sistema immunitari reacciona a la ingesta de gluten. Actualment no existeix una cura, i l’única manera de tractar-la és seguir una dieta rigorosa on el gluten no hi sigui present. Es calcula que la celiaquia afecta el 7% de la població segons dades de l’ACC, però només el 2% dels establiments i empreses de cuina ofereixen opcions sense gluten amb garanties. Si voleu saber més coses sobre la celiaquia, la web de l’Associació és una gran font de recursos.