Comissió d’inclusió i antibuylling

El respeto - Iconos gratis de manos y gestos

COMISSIÓ D’INCLUSIÓ I ANTIBUYLLING

inclusioafa@escolamediterraniaroquetes.cat

• Comissió d’inclusió i anti-buylling:

L’objectiu és donar a conèixer la diversitat funcional al nostre centre.

Presentar les diferències com allò que ens enriqueix, que suma i ens ajuda a créixer com a persones.

Mostrar que l’empatia ens afavoreix i s’ha d’alimentar des de petits.

• Què volem aconseguir?

Volem fer realitat una escola que on l’educació estigui a la mida del seu alumnat, segons les seves necessitats i possibilitats. La societat necessita un canvi de mirada, ens hem de preparar per a un futur on la nostra societat sigui plural, respectuosa, solidària, tolerant i sensibilitzada en la diversitat.

Aquest ha de ser un treball comú de tota la comunitat educativa alumnes, mares i pares.

• Com ho fem?

Treballant i col·laborant amb l’escola per aconseguir una educació inclusiva de qualitat.

Volem acompanyar i donar suport a les famílies ho sol·licitin: oferint un espai on puguem parlar sobre convivència a l’escola, recollir demandes i expectatives.

Informar i assessorar sobre temes d’interès social, educatiu i sanitari: beques, CAD, dictamen d’escolarització, PAI, centres de teràpies, etc. Tot això a través de l’experiència pròpia i de les informacions públiques per tal de facilitar la dinàmica de tràmits.

Enfortir el clima inclusiu amb les famílies. Perquè d’inclusió ha de ser una lluita social de tots no només dels afectats.

Detectar problemàtiques en l’entorn escolar i extraescolar, generar idees i suggeriments de millora per continuar endavant.

Recolzar a l’escola amb la cerca de recursos administratius i econòmics per donar suport als projectes de l’escola per a tots els infants segons les necessitats.

• Què volem fer?
  • Xerrades i tallers per a les famílies, professors, etc.
  • Foment d’una veritable escola inclusiva.
  • Crear consciència i incloure les NEE amb naturalitat.
  • Recolzament a les famílies que ho necessitin.
  • Setmana de la diversitat funcional.
  • Premis AFFAC per la inclusivitat.

Projecte d’Inclusió AFA Escola Mediterrània Roquetes 2024